Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama (CROSBI ID 685925)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kudek Mirošević, Jasna
hrvatski
Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama
Opća načela inkluzivnog obrazovanja definirana Svjetskom deklaracijom o obrazovanju za sve (1990) naglašavaju univerzalni pristup i promicanje jednakosti u školama. Ova načela zahtijevaju proaktivnost u predviđanju prepreka u pristupu obrazovanju i identificiranje načina za otklanjanje inkluzivnih prepreka. Kao rezultat inkluzivnog odgojno-obrazovnog procesa, učitelji su postali znatno više uključeni u obrazovanje. Stoga, na putu tog procesa, od velike pomoći su im stručni suradnici te zajednički doprinose ostvarenju misije i ciljeva suvremene inkluzivne škole. Imajući u vidu doprinos kvaliteti te s obzirom da u suradnji sa stručnim suradnicima učinkoviti učitelji trebaju razmotriti razrednu okolinu i izvršiti neophodne prilagodbe kako bi bili sigurni da olakšava obrazovne i socijalne potrebe učenika, ključno je pitanje koje elemente uzimaju u obzir prateći ostvarivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa da bi inkluzija bila što učinkovitija. U skladu s tim, cilj ovoga rada je ispitati u kojoj mjeri učitelji i stručni suradnici procjenjuju spremnost učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. Za testiranje hipoteze, odnosno za utvrđivanje razlika između učitelja i stručnih suradnika korišten je Mann-Whitneyev neparametrijski test. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu da ne postoji statistički značajna razlika u procjeni učitelja i stručnih suradnika o spremnosti učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. S obzirom da je u Republici Hrvatskoj Strategijom stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno‐obrazovnih radnika 2014.‐2020. definirana potrebna kvaliteta njihovoga rada koja se ponajprije sagledava kroz ostvarivanje poticajnog okruženja te prepoznavanje potreba i interesa učenika, takvi rezultati mogu se tumačiti temeljem dosadašnjih napora i rada na integraciji učenika s teškoćama u redovni sustav, a zatim i na odgojno-obrazovnoj inkluziji.
odgojno-obrazovna inkluzija, spremnost za uključivanje, stručni suradnici, učitelji
nije evidentirano
engleski
The Opinions of Teachers and Expert Associates of Regular Schools on the Inclusion of Children with Disabilities
nije evidentirano
educational inclusion, expert associates, readiness for inclusion, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
207-217.
2018.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Anali Pravnog fakulteta Univerziteta u Zenici
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli
1986-5791
1986-5953
Podaci o skupu
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
ostalo
22.06.2018-24.06.2018
Harkány, Mađarska