Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama (CROSBI ID 685925)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kudek Mirošević, Jasna Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama // Anali Pravnog fakulteta Univerziteta u Zenici / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2018. str. 207-217

Podaci o odgovornosti

Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama

Opća načela inkluzivnog obrazovanja definirana Svjetskom deklaracijom o obrazovanju za sve (1990) naglašavaju univerzalni pristup i promicanje jednakosti u školama. Ova načela zahtijevaju proaktivnost u predviđanju prepreka u pristupu obrazovanju i identificiranje načina za otklanjanje inkluzivnih prepreka. Kao rezultat inkluzivnog odgojno-obrazovnog procesa, učitelji su postali znatno više uključeni u obrazovanje. Stoga, na putu tog procesa, od velike pomoći su im stručni suradnici te zajednički doprinose ostvarenju misije i ciljeva suvremene inkluzivne škole. Imajući u vidu doprinos kvaliteti te s obzirom da u suradnji sa stručnim suradnicima učinkoviti učitelji trebaju razmotriti razrednu okolinu i izvršiti neophodne prilagodbe kako bi bili sigurni da olakšava obrazovne i socijalne potrebe učenika, ključno je pitanje koje elemente uzimaju u obzir prateći ostvarivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa da bi inkluzija bila što učinkovitija. U skladu s tim, cilj ovoga rada je ispitati u kojoj mjeri učitelji i stručni suradnici procjenjuju spremnost učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. Za testiranje hipoteze, odnosno za utvrđivanje razlika između učitelja i stručnih suradnika korišten je Mann-Whitneyev neparametrijski test. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu da ne postoji statistički značajna razlika u procjeni učitelja i stručnih suradnika o spremnosti učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. S obzirom da je u Republici Hrvatskoj Strategijom stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno‐obrazovnih radnika 2014.‐2020. definirana potrebna kvaliteta njihovoga rada koja se ponajprije sagledava kroz ostvarivanje poticajnog okruženja te prepoznavanje potreba i interesa učenika, takvi rezultati mogu se tumačiti temeljem dosadašnjih napora i rada na integraciji učenika s teškoćama u redovni sustav, a zatim i na odgojno-obrazovnoj inkluziji.

odgojno-obrazovna inkluzija, spremnost za uključivanje, stručni suradnici, učitelji

nije evidentirano

engleski

The Opinions of Teachers and Expert Associates of Regular Schools on the Inclusion of Children with Disabilities

nije evidentirano

educational inclusion, expert associates, readiness for inclusion, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

207-217.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Anali Pravnog fakulteta Univerziteta u Zenici

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

1986-5791

1986-5953

Podaci o skupu

9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih

ostalo

22.06.2018-24.06.2018

Harkány, Mađarska

Povezanost rada

nije evidentirano