Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Planiranje pristupa i oblika podrške osnovnoškolskih učitelja u poučavanju učenika s teškoćama (CROSBI ID 685919)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kudek Mirošević, Jasna Planiranje pristupa i oblika podrške osnovnoškolskih učitelja u poučavanju učenika s teškoćama // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2019. str. 197-209

Podaci o odgovornosti

Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

Planiranje pristupa i oblika podrške osnovnoškolskih učitelja u poučavanju učenika s teškoćama

Istraživanja pokazuju kako su učitelji ti koji imaju primarnu ulogu u obrazovanju učenika s teškoćama te se od njih očekuje da individualizirano planiraju kako bi pomogli svim učenicima da budu aktivni sudionici nastavnoga procesa (Brownell, Adams, Sinclair, Waldron, & Vanhover, 2006 ; Bradley, Danielson, & Doolittle, 2007 ; Vaughn, Wanzek, Woodruff, & Linan-Thompson, 2007). Individualizirana nastava uključuje planirane oblike podrške i prilagodbe pristupa učenja i poučavanja, kao i vrednovanja koje je potrebno primjenjivati za određenog učenika u određenom nastavnom predmetu. Stoga planiranje individualiziranih strategija podrške zahtijeva od učitelja da posjeduju fleksibilne nastavne pristupe, kao i da budu fleksibilni u prilagođavanju kurikula na temelju individualnih odgojno-obrazovnih potreba učenika (Obiakor, Harris, Mutua, Rotatori, & Algozzine, 2012 ; Scruggs, Mastropieri, & Marshak, 2012). U skladu s tim, cilj ovoga ispitivanja je utvrditi razlike kod osnovnoškolskih učitelja u planiranju oblika podrške, kao i pristupa učenju i poučavanju učenika s teškoćama. Postavljena je hipoteza da postoji razlika u pristupu poučavanja učenika s teškoćama kod učitelja razredne, predmetne nastave i onih koji rade i u razrednoj i u predmetnoj nastavi s obzirom na oblike podrške koje planiraju. Iz rezultata je vidljivo nepostojanje razlike kad je u pitanju zastupljenost prilagođavanja sadržaja koje poučavaju, no razlike su evidentne u planiranju sadržaja učenja prema inicijalnim provjerama znanja za svakog pojedinog učenika s teškoćama, kao i u planiranju vršnjačke podrške. Iako se danas čini da smo u suvremenoj školi učinili i poduzeli značajne korake kako bi učenici s teškoćama bili ravnopravno zastupljeni sa svojim vršnjacima bez teškoća, i dalje je potrebno obogaćivanje učiteljskih umijeća u planiranju nastave usmjerene na učenika.

individualizirana nastava, individualizirani pristup i planiranje, oblici podrške

nije evidentirano

engleski

Planning the Approaches and Models of Support of Primary School Teachers in Educating Students with Disabilities

nije evidentirano

individualized teaching, individualized approach and planning, forms of support

nije evidentirano

Podaci o prilogu

197-209.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tematski zbornik (II. dio) s X. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Istanbul, Turska)

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

1986-9886

Podaci o skupu

10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

21.06.2019-23.06.2019

Istanbul, Turska

Povezanost rada

nije evidentirano