Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi (CROSBI ID 431542)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Brnić-Levada, Anamaria Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi / Bubić, Andreja (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Brnić-Levada, Anamaria

Bubić, Andreja

hrvatski

Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi

Subjektivna dobrobit pojam je koji posljednjih godina sve više okupira pažnju brojnih istraživača, a podrazumijeva osobnu procjenu zadovoljstva pojedinim životnim područjima, kao i zadovoljstva životom u cjelini te prisutnost pozitivnih emocija nasuprot onim negativnim. Te procjene obuhvaćaju dvije glavne komponente – kognitivnu i afektivnu. Kognitivna komponenta se odnosi na procjenu zadovoljstva životom dok se afektivna odnosi na pozitivne i negativne emocije. Dva su glavna pristupa u okviru kojih se može promatrati dobrobit općenito, a to su hedonistički i eudemonijski. Hedonistički pristup se pritom odnosi upravo na poticanje ugodnih emocija, odnosno izbjegavanje onih neugodnih dok eudemonijski pristup naglašava osobni rast i razvoj svakog pojedinca. Također, postoje i dva glavna pristupa uz pomoć kojih se mjeri subjektivna dobrobit – objektivni i subjektivni. Objektivni pristup se odnosi na mjerenje vanjskih uvjeta koji utječu na zadovoljstvo životom dok se subjektivni odnosi na samoprocjenu. Djeca većinu svog vremena provedu u školi, odgojno-obrazovnoj ustanovi u kojoj se ciljevi odgoja i obrazovanja ostvaruju na planski i sustavan način. Njezin glavni cilj bi trebao biti upravo poticanje dobrobiti kod svakog djeteta. Ne postoji jednostavan način na koji bi se dijete moglo poučiti sreći, već više različitih činitelja utječe na to. Prvotno je potrebno poticati djetetovo samopoštovanje i samopouzdanje, kao i sve stupnjeve njegovog razvoja, poput emocionalnog, socijalnog, tjelesnog i slično. Također, škola treba pomoći djetetu da izgradi pozitivnu sliku o sebi, treba slušati dijete i njegove potrebe, pokazati mu da im je stalo do njega te da im je ono važno. Suradnja s obitelji također ima pozitivan utjecaj na djetetovu dobrobit. Sve to zasigurno će omogućiti djetetov potpuni razvoj te će ga oblikovati u sretnog i zadovoljnog pojedinca.

subjektivna dobrobit, sreća, zadovoljstvo životom, emocije, škola, dijete, samopoštovanje, samopouzdanje, emocionalni razvoj, socijalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Advancing children's subjective well-being in school

nije evidentirano

subjective well-being, happiness, life satisfaction, emotions, school, child, self-esteem, self-confidence, emotional development, social development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23

20.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija