Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i obučavatelj čitanja (CROSBI ID 272429)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vignjević, Jelena ; Petrović, Bernardina Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i obučavatelj čitanja // Libri et liberi, 8 (2019), 1; 91-109. doi: http://www.librietliberi.org/?page_id=1295

Podaci o odgovornosti

Vignjević, Jelena ; Petrović, Bernardina

hrvatski

Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i obučavatelj čitanja

Bogoslav Šulek poznat je ponajprije kao jezikoslovac, leksikograf i publicist. U njegovu se radu posebno ističe prinos znanstvenomu nazivlju na hrvatskom jeziku, pa ga se naziva utemeljiteljem hrvatskoga znanstvenoga nazivlja. Međutim, slabo je i nedostatno razmatran Šulekov prinos didaktici kao općoj teoriji školskoga poučavanja i učenja, a napose metodici početnoga čitanja na hrvatskom jeziku, o čem se raspravlja u ovom radu. Bogoslav je Šulek naime 1850. u Zagrebu tiskom Franje Župana objavio Naputak za one, koji uče čitati i Malu čitanku za početnike. U tima dvjema knjižicama, prvoj namijenjenoj učiteljima i roditeljima, a drugoj učenicima, Bogoslav Šulek predstavlja tadašnjoj hrvatskoj školskoj javnosti novu metodu podučavanja čitanja – „Lautir-Methode“ – po kojoj se čitanje uči tako da se izgovara i pamti glas slova, a ne njegov naziv. Šulekov metodički priručnik i čitanka u ovom su radu sagledani u kontekstu onodobne metodike početnoga čitanja na hrvatskom jeziku, čime se pokazala njihova uloga prekretnice u dotadašnjem načinu opismenjavanja.

Bogoslav Šulek, Mala čitanka za početnike, metodika početnoga čitanja, Naputak za one, koji uče čitati

nije evidentirano

engleski

The Unknown Bogoslav Šulek: An Educator and Methodologist of Initial Literacy

nije evidentirano

Bogoslav Šulek, Mala čitanka za početnike, Naputak za one, koji uče čitati, teaching methodology of initial reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1)

2019.

91-109

objavljeno

1848-3488

1848-5871

http://www.librietliberi.org/?page_id=1295

Povezanost rada

Književnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost