Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bioetički aspekti klimatskih promjena – istraživanje na srednjoškolskoj populaciji (CROSBI ID 431531)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pepelko, Hrvoje Bioetički aspekti klimatskih promjena – istraživanje na srednjoškolskoj populaciji / Kelam, Ivica (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2019

Podaci o odgovornosti

Pepelko, Hrvoje

Kelam, Ivica

hrvatski

Bioetički aspekti klimatskih promjena – istraživanje na srednjoškolskoj populaciji

Globalno zagrijavanje je pojava koja se pojavljuje prvom industrijskom revolucijom, a iz godine u godinu promjene su sve vidljivije i ozbiljnije. Klimatske promjene odnose se na bilo koje dugoročne promjene u Zemljinoj klimi, klimi regije ili klimi grada. Te promjene uključuju zagrijavanje, hlađenje i promjene koje nisu vezane za temperaturu. Ljudi utječu na klimu na razne načine kao što su deforestacija i povećavanje obradivih površina, potrošnja fosilnih goriva u proizvodnji energije, prometu, poljoprivredi i tako dalje. Dokazano je da je ljudska aktivnost glavni uzročnik globalnog zagrijavanja. Cilj diplomskoga rada je ispitati znanja i stavove učenika Srednjih škola o utjecaju klimatskih promjena. Učenici koji su sudjelovali u anketi polaznici su 4. razreda Opće gimnazije „Ivan Švear“ u Ivanić-Gradu te Gimnazije „Matija Mesić“ u Slavonskome Brodu. Anketni upitnik je anoniman i proveden je među 190 ispitanika. U uvodnom dijelu diplomskoga rada prikazat će se kratak osvrt što su to vrijeme i klima, klimatske promjene, efekt staklenika, zašto su klimatske promjene jedan od problema kojim se bavi bioetika te neki od načina borbe protiv klimatskih promjena. U središnjem dijelu rada interpretirat će se rezultati. Osim prikaza rezultata ankete svako je pitanje dodatno potkrijepljeno dosadašnjim spoznajama o određenom problemu. Sami rezultati istraživanja pokazali su da su učenici svjesni da se promjene u klimi događaju i kako je potrebno nešto napraviti, ali nisu dovoljno upućeni u sam utjecaj klimatskih promjena. Također navode dobre načine kako smanjiti emisije stakleničkih plinova. Samo znanje o klimatskim promjenama učenicima nije veliko i nisu u potpunosti upućeni u srž problema.

globalno zagrijavanje, klimatske promjene, efekt staklenika, učenici srednjih škola (gimnazijski smjer), rezultati ankete

nije evidentirano

engleski

Bioethical aspects of climate change - research in high school population

nije evidentirano

global warming, climate change, greenhouse effect, high school students (high school course), survey results

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88

28.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)