Bioetički aspekti klimatskih promjena – istraživanje na srednjoškolskoj populaciji (CROSBI ID 431531)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pepelko, Hrvoje
Kelam, Ivica
hrvatski
Bioetički aspekti klimatskih promjena – istraživanje na srednjoškolskoj populaciji
Globalno zagrijavanje je pojava koja se pojavljuje prvom industrijskom revolucijom, a iz godine u godinu promjene su sve vidljivije i ozbiljnije. Klimatske promjene odnose se na bilo koje dugoročne promjene u Zemljinoj klimi, klimi regije ili klimi grada. Te promjene uključuju zagrijavanje, hlađenje i promjene koje nisu vezane za temperaturu. Ljudi utječu na klimu na razne načine kao što su deforestacija i povećavanje obradivih površina, potrošnja fosilnih goriva u proizvodnji energije, prometu, poljoprivredi i tako dalje. Dokazano je da je ljudska aktivnost glavni uzročnik globalnog zagrijavanja. Cilj diplomskoga rada je ispitati znanja i stavove učenika Srednjih škola o utjecaju klimatskih promjena. Učenici koji su sudjelovali u anketi polaznici su 4. razreda Opće gimnazije „Ivan Švear“ u Ivanić-Gradu te Gimnazije „Matija Mesić“ u Slavonskome Brodu. Anketni upitnik je anoniman i proveden je među 190 ispitanika. U uvodnom dijelu diplomskoga rada prikazat će se kratak osvrt što su to vrijeme i klima, klimatske promjene, efekt staklenika, zašto su klimatske promjene jedan od problema kojim se bavi bioetika te neki od načina borbe protiv klimatskih promjena. U središnjem dijelu rada interpretirat će se rezultati. Osim prikaza rezultata ankete svako je pitanje dodatno potkrijepljeno dosadašnjim spoznajama o određenom problemu. Sami rezultati istraživanja pokazali su da su učenici svjesni da se promjene u klimi događaju i kako je potrebno nešto napraviti, ali nisu dovoljno upućeni u sam utjecaj klimatskih promjena. Također navode dobre načine kako smanjiti emisije stakleničkih plinova. Samo znanje o klimatskim promjenama učenicima nije veliko i nisu u potpunosti upućeni u srž problema.
globalno zagrijavanje, klimatske promjene, efekt staklenika, učenici srednjih škola (gimnazijski smjer), rezultati ankete
nije evidentirano
engleski
Bioethical aspects of climate change - research in high school population
nije evidentirano
global warming, climate change, greenhouse effect, high school students (high school course), survey results
nije evidentirano
Podaci o izdanju
88
28.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek
Povezanost rada
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)