Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju (CROSBI ID 272387)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rupčić Kelam, Darija ; Jelić, Sandra ; Kelam, Ivica Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju // Znakovi vremena, 16 (2019), 31; 229-263. doi: 10.19090/arhe.2019.31.

Podaci o odgovornosti

Rupčić Kelam, Darija ; Jelić, Sandra ; Kelam, Ivica

hrvatski

Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju

Svaki bi ozbiljni obrazovni sustav danas, u suvremeno doba, trebao uzeti u obzir i u sebe ucijepiti oblik učenja kako misliti, odnosno razvijati kritičko mišljenje. Kada govorimo o obrazovanju, onda bi krajnja svrha odgojno-obrazovne aktivnosti trebala biti povratak subjektu, što znači razvoj emancipiranog, samomislećeg, autonomnog pojedinca, kritičkog mislitelja i samosvjesnog pojedinca. Uvježbavanjem (auto)refleksije i kritičkog mišljenja pomažemo pojedincu u dubljem razumijevanju i interpretiranju činjenica. Slijedom Liessmannove definicije neobrazovanosti koja se pojavljuje u svojem suvremenom pojavnom obliku kao poluobrazovanost, koja je odustajanje od htijenja da se uopće išta razumije, istaknut ćemo važnost filozofskih temelja skrbi, skrbnog mišljenja i potrebe razvoja empatije kao važnih fenomena u izgradnji cjelovite ličnosti, obrazovnog pojedinca, kritičkog subjekta, te mogućnost promjene postojećih odnosa unutar društva kojemu obrazovani pojedinac teži sudjelovati. Postavljamo pitanje, mogu li nam odgoj za skrb i empatiju, unutar odgojno- obrazovnog sustava pomoći u razumijevanju problema suvremenog svijeta i načinu nošenja s izazovima koje društvo pred nas danas postavlja?

skrb, skrbno mišljenje, empatija, obrazovanje, emocije u obrazovanju

nije evidentirano

engleski

The Role of Caring Thinking and Empathy in Education

nije evidentirano

care, the concept of care in education, empathy in education, Bildung, emotions in education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (31)

2019.

229-263

objavljeno

1512-5416

10.19090/arhe.2019.31.

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice