Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij (CROSBI ID 685777)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Babić Čikeš, Ana ; Kurtović, Ana ; Perak, Ana Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij // VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - knjiga sažetaka. 2018. str. 46-46

Podaci o odgovornosti

Babić Čikeš, Ana ; Kurtović, Ana ; Perak, Ana

hrvatski

Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij

Uspjeh na studiju ne ovisi samo o kognitivnim sposobnostima studenta i trudu koji ulaže u studiranje nego i o njegovoj sveukupnoj prilagodbi na studentski život. Prilagodba na studij definira se kao složen proces prilagođavanja na novonastalu situaciju koji ima brojne ponašajne i doživljajne korelate. Najčešće se opisuje kroz tri aspekta: emocionalnu, socijalnu i akademsku prilagodbu. Neki od dosada potvrđenih korelata prilagodbe na studij su spol, dob, dimenzije ličnosti, subjektivna dobrobit, lokus kontrole, suočavanje sa str esom, motivacija za postignućem i psihološko zdravlje. S obzirom da se u dosadašnjim istraživanjima potvrdila uloga emocionalnih sposobnosti u prilagodbi u različitim životnim razdobljima, pretpostavlja se da bi one mogle biti značajan čimbenik i u prilagodbi studenata na studij. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati mogućnost predviđanja različitih aspekata prilagodbe studenata na studij na temelju emocionalnih sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 236 studenata (68, 6 % studentica i 31, 4 % studenata) Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Primijenjena su dva testa emocionalne inteligencije (Test analize emocija i Test upravljanja emocijama), Upitnik emocionalne kompetentnosti, Skala prilagodbe studenata na studij i Inventar ličnosti BFI. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da emocionalna inteligencija mjerena testovima uratka i samoprocjenama značajno doprinosi objašnjenju varijance emocionalne, akademske i socijalne prilagodbe uz kontrolu efekta spola, dobi i osobina ličnosti. Rezultati ukazuju na potrebu uključivanja različitih aktivnosti kojima je cilj poboljšati emocionalne kompetencije u ponudu izvannastavnih aktivnosti namijenjenih studentima.

: studenti ; emocionalna inteligencija ; prilagodba na studij

nije evidentirano

engleski

The role of emotional intelligence in adjustment to university.

nije evidentirano

students, emotional intelligence, adjustment to university

nije evidentirano

Podaci o prilogu

46-46.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - knjiga sažetaka

Podaci o skupu

7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

22.02.2018-24.02.2018

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija