Povezanost crtačkih formi s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 431513)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Košalin, Ivana
Kovačević, Jelena
hrvatski
Povezanost crtačkih formi s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi
Diplomski rad analizira način na koji su crtačke forme zastupljene u waldorfskoj pedagogiji i povezane s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi. U prvom dijelu rada navode se osnovna obilježja waldorfske škole, tko je osnivač, načela waldorfske pedagogije, didaktička obilježja waldorfske škole te uloga učitelja u waldorfskim školama. Nadalje se opisuje umjetnost u nastavi u državnim školama i u waldorfskim školama, navodi se što je crtanje i predstavlja periodizacija dječjeg likovnog izraza s naglaskom na predshematsku etapu. Kao uvod u zadnji dio rada opisuje se način poučavanja početnog pisanja slova u waldorfskim školama koji je bio poticaj za istraživanje. U zadnjem dijelu prikazani su tijek istraživanja te analiza istraživanja. Istraživanje se sastojalo od dva dijela. Prvi dio prikazuje sat likovne kulture s ispitanom skupinom, djecom u prvim razredima na kojem su učenici odradili predvježbe za početno pisanje slova te s kontrolnom skupinom na čijem satu nisu provedene predvježbe. Drugi se dio odnosi na anketu koju su ispunjavale učiteljice nakon održanog sata likovne kulture. Uzorak se sastoji od sto jednog učenika te pet učiteljica. Analizom učeničkih radova i analizom ankete utvrđeno je da učenicima predvježbe za početno pisanje slova koriste i trebale bi biti dio nastave u prvom razredu kako bi se učenicima olakšalo usvajanje pisanja slova.
waldorfska škola, početno pisanje slova, crtanje, dječji likovni izraz, likovna kultura
nije evidentirano
engleski
The relation of drawing forms with learning to write in younger school-age children
nije evidentirano
Waldorf school, initial letter writing, drawing, children's art expression, visual culture
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
13.12.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek