Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti? (CROSBI ID 272195)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti? // Psihologijske teme, 28 (2019), 3; 507-528. doi: 10.31820/pt.28.3.3

Podaci o odgovornosti

Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea

hrvatski

Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?

Kognitivni treninzi predstavljaju intervenciju osmišljenu za unapređenje različitih aspekata kognitivnog funkcioniranja. Najučinkovitiji oblik treninga predstavljaju tzv. multimodalni treninzi, koji uključuju aktivnost više kognitivnih procesa i dovode do boljeg transfera stečenih vještina u svakodnevni život. Literatura sugerira kako se u različitoj populaciji videoigre, najpoznatiji primjer multimodalnoga treninga, mogu rabiti za unapređenje kognitivnih funkcija. S obzirom je na njihovu veliku popularnost cilj ovoga preglednog rada prikazati kognitivne mehanizme koji videoigre čine optimalnim medijem za kognitivno osnaživanje te učinke igranja različitih vrsta videoigara na kognitivne funkcije. Konkretno, u radu su prikazana različita teorijska objašnjenja učinkovitosti videoigara, mehanizmi učenja i transfera stečenih vještina. Osim toga, rad je usmjeren na tri najčešće korištene vrste videoigara u kognitivnim treninzima: ozbiljne igre, igre mentalnog treninga i komercijalne igre. Pritom se razmatra njihova učinkovitost kod različitih dobnih skupina i neuropsiholoških bolesnika. Zbog velike raznolikosti komercijalnih igara dan je prikaz dosadašnjih nalaza učinkovitosti različitih žanrova komercijalnih igara u kognitivnom osnaživanju. U posljednjem su dijelu rada dane preporuke istraživačima za daljnje provjere učinkovitosti videoigara kao oblika kognitivnog treninga.

videoigre ; kognitivni trening ; multimodalni trening ; žanr videoigre

nije evidentirano

engleski

Can Video-Games Enhance Cognitive Ability?

nije evidentirano

video games, cognitive training, multimodal training video-games genre

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (3)

2019.

507-528

objavljeno

1332-0742

1849-0395

10.31820/pt.28.3.3

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost