Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti (CROSBI ID 18543)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Peti-Stantić, Anita Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Zagreb: Naklada Ljevak, 2019

Podaci o odgovornosti

Peti-Stantić, Anita

hrvatski

Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti

U ovoj se monografiji prvi put u nas na sasvim nov način spajaju neurolingvistička i psiholingvistička perspektiva koje utemeljuju disciplinu znanosti o čitanju, a autorica ih na temelju svoga iskustva dovodi u vezu sa suvremenim postavkama glotodidaktike. Takva se istraživanja u svijetu u posljednjih dvadesetak godina iznimno intenzivno razvijaju. Polazeći od čitanja kao složene aktivnosti koja zahtijeva automatizaciju i ulančavanje procesa u mozgu svakoga pojedinca, autorica ističe važnost rada na strukturiranju intelektualnoga vokabulara mladih i upućivanja u strukture teksta. U tome smislu nudi i konkretne vježbe za koje se nada da će učiteljima pomoći u radu. Kako je riječ o interdisciplinarnome djelu, ono je prije svega namijenjeno svima koji se bave podučavanjem čitanja s razumijevanjem ili dubinskoga čitanja na bilo kojoj razini obrazovnoga procesa, od roditelja, osnovnoškolskih učitelja i knjižničara do sveučilišnih nastavnika, a posebno je namijenjeno onima koje zanima procesiranje napisanoga jezika u okviru kognitivnih znanosti, kroatistima, lingvistima, teoretičarima i povjesničarima književnosti, kulturolozima i stručnjacima za suvremene kulturne industrije. U tom se kontekstu čitača u knjizi definira kao onoga tko čita zato što je prekoračio prag bespismene kulture i zakoračio u pismenu, dakle osobu koja može čitati. Čitatelj je, s druge strane, onaj koji uživa čitajući, koji uživa u spoznaji i svakim novim čitanjem nadograđuje svoju sposobnost pretvarajući je u sredstvo izgradnje svoga svijeta i sebe kao intelektualnoga bića. Uz teorijski dio, knjiga je opremljena brojnim vježbama koje će pomoći učiteljima u proširivanju i produbljivanju intelektualnog vokabulara mladih.

čitanje, čitalačka pismenost, čitateljska sposobnost, dubinsko čitanje, neurokognitivni faktori

nije evidentirano

engleski

Reading for understanding: from reading ability towards reading proficiency

nije evidentirano

reading, literacy, reading ability, reading faculty, deep reading, neurocognitive factors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Naklada Ljevak

2019.

978-953-355-275-0

318

objavljeno

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)