Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti (CROSBI ID 18543)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Peti-Stantić, Anita
hrvatski
Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti
U ovoj se monografiji prvi put u nas na sasvim nov način spajaju neurolingvistička i psiholingvistička perspektiva koje utemeljuju disciplinu znanosti o čitanju, a autorica ih na temelju svoga iskustva dovodi u vezu sa suvremenim postavkama glotodidaktike. Takva se istraživanja u svijetu u posljednjih dvadesetak godina iznimno intenzivno razvijaju. Polazeći od čitanja kao složene aktivnosti koja zahtijeva automatizaciju i ulančavanje procesa u mozgu svakoga pojedinca, autorica ističe važnost rada na strukturiranju intelektualnoga vokabulara mladih i upućivanja u strukture teksta. U tome smislu nudi i konkretne vježbe za koje se nada da će učiteljima pomoći u radu. Kako je riječ o interdisciplinarnome djelu, ono je prije svega namijenjeno svima koji se bave podučavanjem čitanja s razumijevanjem ili dubinskoga čitanja na bilo kojoj razini obrazovnoga procesa, od roditelja, osnovnoškolskih učitelja i knjižničara do sveučilišnih nastavnika, a posebno je namijenjeno onima koje zanima procesiranje napisanoga jezika u okviru kognitivnih znanosti, kroatistima, lingvistima, teoretičarima i povjesničarima književnosti, kulturolozima i stručnjacima za suvremene kulturne industrije. U tom se kontekstu čitača u knjizi definira kao onoga tko čita zato što je prekoračio prag bespismene kulture i zakoračio u pismenu, dakle osobu koja može čitati. Čitatelj je, s druge strane, onaj koji uživa čitajući, koji uživa u spoznaji i svakim novim čitanjem nadograđuje svoju sposobnost pretvarajući je u sredstvo izgradnje svoga svijeta i sebe kao intelektualnoga bića. Uz teorijski dio, knjiga je opremljena brojnim vježbama koje će pomoći učiteljima u proširivanju i produbljivanju intelektualnog vokabulara mladih.
čitanje, čitalačka pismenost, čitateljska sposobnost, dubinsko čitanje, neurokognitivni faktori
nije evidentirano
engleski
Reading for understanding: from reading ability towards reading proficiency
nije evidentirano
reading, literacy, reading ability, reading faculty, deep reading, neurocognitive factors
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Naklada Ljevak
2019.
978-953-355-275-0
318
objavljeno