Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Navike čitanja i korištenja digitalnih medija studenata osječkog sveučilišta te njihova povezanost s usamljenošću (CROSBI ID 685512)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Kotrla Topić, Marina Navike čitanja i korištenja digitalnih medija studenata osječkog sveučilišta te njihova povezanost s usamljenošću // 4. Međunarodni znanstven skup Europski realiteti - Kretanja Osijek, Hrvatska, 12.12.2019-13.12.2019

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina

hrvatski

Navike čitanja i korištenja digitalnih medija studenata osječkog sveučilišta te njihova povezanost s usamljenošću

Suvremeni život nezamisliv je bez digitalne tehnologije. Digitalni mediji prisutni su u gotovo svim aspektima života svih generacija pa tako i studentske populacije. Postavlja se pitanje kako se studentske navike u pogledu korištenja digitalnih medija mijenjaju i prilagođavaju novom dobu, posebice u pogledu navika čitanja i učenja, budući da studenti danas imaju priliku birati medij s kojeg čitaju i uče – papir ili zaslon uređaja. Cilj rada je opisati navike korištenja digitalnih medija (računala, tableta, mobitela i televizije) tijekom radnog tjedna i vikenda te navike čitanja i učenja u kontekstu upotrebe digitalnih i tradicionalnih medija, kod studenata osječkog sveučilišta. Dodatno nas zanima povezanost navedenih navika s usamljenošću, kako bismo istražili jesu li studenti koji više koriste digitalne medije ili više čitaju i više socijalno izolirani. U istraživanju je sudjelovalo 132 studenata dodiplomskih studija Sveučilišta J. J. Strossmayera (83 djevojke i 49 mladića, prosječne dobi 21 godine), koji su ispunili anketni upitnik pripremljen za navedeno istraživanje. Upitnik je, uz socio-demografske podatke, sadržavao pitanja o navikama korištenja mobitela, računala i tableta te gledanja televizije, kao i preferencijama medija za čitanje (papir/digitalni medij) za opuštanje i učenje, ali i pitanja općenito o navikama čitanja te skalu usamljenosti (Russell, 1996). Rezultati pokazuju kako studenti uglavnom preferiraju čitanje s papira, neovisno je li riječ o čitanju za zabavu ili za učenje. Nadalje, korelacijske analize pokazuju značajnu pozitivnu povezanost upotrebe računala tijekom vikenda s usamljenošću kao i značajnu negativnu povezanost upotrebe mobitela tijekom vikenda s istim konstruktom. Drugim riječima, studenti koji su usamljeniji tijekom vikenda više koriste računala, dok oni manje usamljeni više koriste mobitel. U pogledu navika čitanja fikcije, studenti koji općenito više čitaju te su u posljednjih šest mjeseci pročitali više knjiga također procjenjuju kako su više usamljeni. Dobiveni rezultati raspravljaju se u kontekstu teme konferencije, konkretno u kontekstu kretanja trendova upotrebe digitalnih medija.

Digitalni mediji, čitanje, studenti, usamljenost

nije evidentirano

engleski

Reading habit and digital media use in students from Osijek university and their relation to loneliness

nije evidentirano

Digital media, reading, students, loneliness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

4. Međunarodni znanstven skup Europski realiteti - Kretanja

predavanje

12.12.2019-13.12.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija