Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Grupa trojice: građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene 1930-ih (CROSBI ID 685440)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šeparović, Ana Grupa trojice: građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene 1930-ih // Međunarodna naučna konferencija Arhitektonske ustanove i udruženja, umetničke grupe i časopisi u Kraljevini Jugoslaviji (1918-1941): zbornik rezimea / Kadijević, Aleksandar ; Ilijevski, Aleksandra (ur.). Beograd: Institut za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2019. str. 80-81

Podaci o odgovornosti

Šeparović, Ana

hrvatski

Grupa trojice: građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene 1930-ih

Grupa trojice, koju su činili slikari Ljubo Babić, Jerolim Miše i Vladimir Becić, osnovana je s naoko neideologiziranim programom inzistiranja na likovnoj kvaliteti te je u skladu s tim i tumačena u povijesno-umjetničkoj recepciji. Istican je naglasak na individualnom umjetničkom činu, zanimanje za čistu umjetnost odmaknutu od svakodnevice, subjektivna realistička impresija i humanizam toga slikarstva, kao i izostanak programatskih nakana ; ukratko: riječ je o građanskom krilu hrvatske međuratne umjetnosti. Međutim, o duboko isključujućoj politici te likovno- svjetonazorske pozicije, uvjetovanoj interesom donosno brigom za vlastiti položaj na likovnoj sceni i likovnome tržištu u uvjetima patrijarhalnoga kapitalističkog društva, dosad nije bilo riječi. U ovome izlaganju analizom likovno-kritičkih tekstova i intervjua članova Grupe trojica, nastojat će se detektirati osnovne odrednice građansko-elitističkog svjetonazora po kojem se umjetnina razumijeva prvenstveno kao lijepi i vrijedni predmet kojeg stvara akademski obrazovani muški umjetnik i to za intelektualnu građansku publiku. Takva ideja praćena je isključivanjem brojnih skupina iz polja umjetnosti: akademskih umjetnica, amatera, samouka. Prilagođavajući kriterije procjene vlastitome primarno realistički utemeljenome likovnome idiomu, članovi Grupe trojice sustavno su kritizirali one akademski obrazovane umjetnike koji su odstupali od dogme "objektivacije". U borbi za takvu hijerarhiju na polju likovne umjetnosti, iskazivali su prezir prema široj publici (masama), ali i napadali novinsku likovnu kritiku (povjesničare umjetnosti i likovne kritičare) koji su zastupali drugačije (uključivije) kriterije kritičke provjere.

Grupa trojice, Ljubo Babić, Jerolim Miše, Vladimir Becić, likovna kritika

nije evidentirano

engleski

Group of Three: Bourgeois Orientation of the Croatian Art Scene in the 1930s

nije evidentirano

Group of Three, Ljubo Babić. Jerolim Miše, Vladimir Becić, art criticism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-81.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna naučna konferencija Arhitektonske ustanove i udruženja, umetničke grupe i časopisi u Kraljevini Jugoslaviji (1918-1941): zbornik rezimea

Kadijević, Aleksandar ; Ilijevski, Aleksandra

Beograd: Institut za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu

978-86-6427-141-7

Podaci o skupu

Arhitektonske ustanove i udruženja, umjetničke grupe i časopisi u Kraljevini SHS/Jugoslaviji 1918-1941

predavanje

12.12.2019-13.12.2019

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Povijest umjetnosti