Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Biti ili ne biti sportašica na fotografijama Sportskih novosti ili fotografija kao prostor (de)konstrukcije identiteta (CROSBI ID 65445)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Penjak, Ana Biti ili ne biti sportašica na fotografijama Sportskih novosti ili fotografija kao prostor (de)konstrukcije identiteta // Mediji i medijska kultura Europski realiteti / Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko et al. (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 507-515

Podaci o odgovornosti

Penjak, Ana

hrvatski

Biti ili ne biti sportašica na fotografijama Sportskih novosti ili fotografija kao prostor (de)konstrukcije identiteta

Sport i mediji predstavljaju neraskidivu vezu koja ima svoje pozitivne i negativne posljedice. U cilju analiziranja koliki medijski prostor dnevne sportske novine Sportske novosti (SN) pridaju sportašicama i njihovim sportskim uspjesima, autorica istražuje i analizira učestalost i zastupljenost sportašica na fotografijama u SN- u u razdoblju 2015.-2016. (siječanj i veljača) a u odnosu na sportaše. Uzorak varijabli sastoji se od četiriju varijabli: fotografije sportaša na naslovnici SN-a, fotografije sportašica na naslovnici SN-a, ukupan broj fotografija sportaša u SN-u, ukupan broj fotografija sportašica u SN-u. Polazeći od negativnih rezultata istog istraživanja za razdoblje 2009.-2014. (siječanj i veljača) gdje su sportašice bile podzastupljene, autoricu zanima je li se taj trend nastavio ili je došlo do promijene te, ako je došlo do promjene, u čemu se ta promjena očituje. Hipoteza je da fotografije sportašica SN-a informiraju javnost o njihovim uspjesima i rezultatima, ali i aktivno sudjeluju u (de)konstrukciji njihova identiteta, definiranju njihove uloge u društvu te upućuju na (ne)važnost sportašica za društvenu zajednicu. Zaključno, autorica smatra da takvom analizom možemo utvrditi stupanj marginaliziranosti sportašica u tiskanim medijima kao i uputiti na još uvijek prisutno poimanje ženâ kroz prizmu tijela i tjelesnoga, a ne kroz prizmu postignuća.

Društvo ; identitet ; mediji ; sport ; tijelo ; žena

nije evidentirano

engleski

To be, or not to be female athlete on Sports News photographs or photography as a space where identities are (de)constructed

nije evidentirano

Soceity ; identity ; media ; sport ; body ; female

nije evidentirano

Podaci o prilogu

507-515.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mediji i medijska kultura Europski realiteti

Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko ; Đukić, Marina ; Engstler, Martin ; Kühnle, Boris Alexander ; Ljubić, Lucija ; Michel, Burkard ; Pavić, Željko ; Mendelova, Daša ; Rinsdorf, Lars ; Solík, Martin ; Višňovský, Jan ; Žužul, Ivana

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2019.

978-953-8181-09-2

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Rodni studiji