Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću (CROSBI ID 685355)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Delale, Eva Anđela ; Malina, Silvija ; Jurić, Antonija ; Bjelajac, Adrijana ; Despot Lučanin, Jasminka
hrvatski
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću
žetak: Vodeći se Belskyjevim procesnim modelom roditeljstva cilj istraživanja bio je utvrditi doprinos obilježja majki, konteksta te obilježja djeteta u objašnjenju subjektivnog doživljaja roditeljske kompetentnosti majki (roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljskom ulogom) te usporediti doživljaj roditeljske kompetentnosti majki čija su djeca polaznici Male škole s doživljajem majki čija su djeca socijalizirana u vrtiću. U istraživanju je sudjelovalo 106 majki djece polaznika Male škole u okviru predškolskih skupina triju vrtića grada Zagreba te 123 majki djece polaznika vrtića (od 3 do 7 godina) iz dva dječja vrtića Grada Zagreba. Majke su ispunjavale Skalu samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća (COREOM), Višedimenzionalni upitnik percipirane socijalne podrške i podljestvicu negativne afektivnosti Upitnika o dječjem ponašanju te osnovne sociodemografske podatke. Usporedbom ovih dvaju uzoraka majki djece šestogodišnjaka, utvrđeno je kako se majke djece koja su pohađala program Mala škola osjećaju efikasnijima u roditeljskoj ulozi od majki čija su djeca pohađala vrtić prethodnih godina, dok u zadovoljstvu roditeljskom ulogom majki nisu utvrđene statistički značajne razlike. Primjenom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je 39% varijance zadovoljstva roditeljskomulogom majki čija su djeca polaznici Male škole, pri čemu su značajni prediktori opće psihičko stanje majke i negativna afektivnost djeteta. Istim postupkom objašnjeno je samo 21% varijance kriterija zadovoljstva roditeljstvom majki djece čija djeca pohađaju vrtić, pri čemu su dobiveni isti značajni prediktori. Što su majke manje uznemirene i manja je negativna afektivnost njihovog djeteta, iskazuju veće zadovoljstvo svojom roditeljskom ulogom. Provedbom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je ukupno 27% varijance kriterija roditeljske samefikasnosti u uzorku majki djece u Maloj školi, pri čemu su statistički značajni prediktori percipirana socijalna podrška te negativna afektivnost djeteta. Što majke doživljavaju veću primljenu socijalnu podršku i manju negativnu afektivnost njihova djeteta veći je doživljaj roditeljske samoefikasnosti. Roditeljsku samoefikasnost nije bilo moguće predvidjeti odabranim skupom varijabli u uzorku majki djece koja pohađaju vrtić
roditeljski doživljaj kompetentnosti, opće psihičko stanje, socijalna podrška, negativna afektivnost djeteta
nije evidentirano
engleski
Parental sense of competence in mothers of children in 'Preschool' program and mothers of children socialized in preschool
nije evidentirano
parental sense of competence, CORE-OM, social support, negative affectivity of the child
nije evidentirano
Podaci o prilogu
156-156.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being. Book of abstract.
Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina
Hrvatsko katoličko sveučilište
978-953-8014-36-9
Podaci o skupu
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice
poster
12.12.2019-14.12.2019
Zagreb, Hrvatska