Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1038095

Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću


Delale, Eva Anđela; Malina, Silvija; Jurić, Antonija; Bjelajac, Adrijana; Despot Lučanin, Jasminka
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću // 2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being. Book of abstract. / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
2019: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 156-156 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću
(Parental sense of competence in mothers of children in 'Preschool' program and mothers of children socialized in preschool)

Autori
Delale, Eva Anđela ; Malina, Silvija ; Jurić, Antonija ; Bjelajac, Adrijana ; Despot Lučanin, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being. Book of abstract. / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina - 2019 : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019, 156-156

ISBN
978-953-8014-36-9

Skup
2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12. – 14. 12. 2019

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
roditeljski doživljaj kompetentnosti, opće psihičko stanje, socijalna podrška, negativna afektivnost djeteta
(parental sense of competence, CORE-OM, social support, negative affectivity of the child)

Sažetak
Žetak: Vodeći se Belskyjevim procesnim modelom roditeljstva cilj istraživanja bio je utvrditi doprinos obilježja majki, konteksta te obilježja djeteta u objašnjenju subjektivnog doživljaja roditeljske kompetentnosti majki (roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljskom ulogom) te usporediti doživljaj roditeljske kompetentnosti majki čija su djeca polaznici Male škole s doživljajem majki čija su djeca socijalizirana u vrtiću. U istraživanju je sudjelovalo 106 majki djece polaznika Male škole u okviru predškolskih skupina triju vrtića grada Zagreba te 123 majki djece polaznika vrtića (od 3 do 7 godina) iz dva dječja vrtića Grada Zagreba. Majke su ispunjavale Skalu samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća (COREOM), Višedimenzionalni upitnik percipirane socijalne podrške i podljestvicu negativne afektivnosti Upitnika o dječjem ponašanju te osnovne sociodemografske podatke. Usporedbom ovih dvaju uzoraka majki djece šestogodišnjaka, utvrđeno je kako se majke djece koja su pohađala program Mala škola osjećaju efikasnijima u roditeljskoj ulozi od majki čija su djeca pohađala vrtić prethodnih godina, dok u zadovoljstvu roditeljskom ulogom majki nisu utvrđene statistički značajne razlike. Primjenom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je 39% varijance zadovoljstva roditeljskomulogom majki čija su djeca polaznici Male škole, pri čemu su značajni prediktori opće psihičko stanje majke i negativna afektivnost djeteta. Istim postupkom objašnjeno je samo 21% varijance kriterija zadovoljstva roditeljstvom majki djece čija djeca pohađaju vrtić, pri čemu su dobiveni isti značajni prediktori. Što su majke manje uznemirene i manja je negativna afektivnost njihovog djeteta, iskazuju veće zadovoljstvo svojom roditeljskom ulogom. Provedbom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je ukupno 27% varijance kriterija roditeljske samefikasnosti u uzorku majki djece u Maloj školi, pri čemu su statistički značajni prediktori percipirana socijalna podrška te negativna afektivnost djeteta. Što majke doživljavaju veću primljenu socijalnu podršku i manju negativnu afektivnost njihova djeteta veći je doživljaj roditeljske samoefikasnosti. Roditeljsku samoefikasnost nije bilo moguće predvidjeti odabranim skupom varijabli u uzorku majki djece koja pohađaju vrtić

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za medicinska istraživanja i medicinu rada, Zagreb,
Institut za antropologiju,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Delale, Eva Anđela; Malina, Silvija; Jurić, Antonija; Bjelajac, Adrijana; Despot Lučanin, Jasminka
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću // 2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being. Book of abstract. / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
2019: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 156-156 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Delale, E., Malina, S., Jurić, A., Bjelajac, A. & Despot Lučanin, J. (2019) Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu Mala škola i majki djece socijalizirane u vrtiću. U: Pačić-Turk, L. & Knežević, M. (ur.)2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being. Book of abstract..
@article{article, year = {2019}, pages = {156-156}, keywords = {parental sense of competence, CORE-OM, social support, negative affectivity of the child}, isbn = {978-953-8014-36-9}, title = {Parental sense of competence in mothers of children in 'Preschool' program and mothers of children socialized in preschool}, keyword = {parental sense of competence, CORE-OM, social support, negative affectivity of the child}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }