Zastupljenost i važnost slušanja glazbe u nastavi Glazbene kulture na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 685340)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Svalina, Vesna
hrvatski
Zastupljenost i važnost slušanja glazbe u nastavi Glazbene kulture na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja
Do početka 20. stoljeća u nastavi glazbe bile su zastupljene jedino aktivnosti pjevanja po sluhu, pjevanja po notama koje je pratilo glazbeno opismenjavanje te glazbeno-stvaralačke aktivnosti. Sviranje se počelo uvoditi u općeobrazovne škole sredinom 20. stoljeća pod utjecajem Orffove koncepcije Orff-Schulwerk, a slušanje glazbe tek pojavom uređaja za reprodukciju zvuka, dakle sredinom dvadesetog stoljeća. Na veliku važnost slušanja glazbe prvi su ukazivali njemački autori Theodor W. Adorno i Michael Alt koji su posebno isticali potrebu upoznavanja učenika s umjetničkom glazbom te važnost odgoja slušatelja eksperta. U hrvatskim nastavnim planovima i programima slušanje i upoznavanje glazbe pojavljuje se prvi put pedesetih godina dvadesetog stoljeća, no više kao preporuka nego kao zadano područje. Godine 1972. propisan je i detaljan popis skladbi, a 2006. godine počinje se primjenjivati otvoreni (kombinirani) model glazbene nastave prema kojemu se slušanje glazbe izdvaja kao središnja i jedina obvezna aktivnost u glazbenoj nastavi. U ovom radu predstavit će se rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem utvrđivanja mišljenja učitelja primarnog obrazovanja o važnosti slušanja glazbe te o potrebi zastupljenosti pojedinih vrsta glazbe u nastavi glazbene kulture u prvima četirima razredima osnovne škole. Pri istraživanju su primijenjeni postupci anketiranja, procjenjivanja i rangiranja te instrumenti: anketni upitnik, ljestvice procjene i ljestvice za rangiranje. Pri analizi rezultata korištena je kvalitativna i kvantitativna analiza. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji primarnog obrazovanja ne podržavaju pristup prema kojemu slušanje glazbe treba biti središnja i jedina obvezna aktivnost u nastavi glazbe. Slušanje glazbe važno je i potrebno ga je njegovati u nastavi glazbe, no treba biti ravnopravno s ostalim glazbenim aktivnostima. Osim toga, prema mišljenju učitelja, učenici trebaju slušati na nastavi umjetničku, ali i druge vrste glazbe.
nastava glazbene kulture ; osnovna općeobrazovna škola ; primarni stupanj odgoja i obrazovanja ; slušanje glazbe ; učitelji razredne nastave
nije evidentirano
engleski
Representation and Importance of Listening to Music in Primary Education Music Teaching
nije evidentirano
general education ; listening to music ; music teaching ; primary education ; primary school teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
224-224.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO
Kolar Billege, Martina
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-65-3
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
predavanje
15.11.2019-17.11.2019
Zagreb, Hrvatska