Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost i važnost slušanja glazbe u nastavi Glazbene kulture na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 685340)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Zastupljenost i važnost slušanja glazbe u nastavi Glazbene kulture na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, Martina (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 224-224

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Zastupljenost i važnost slušanja glazbe u nastavi Glazbene kulture na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja

Do početka 20. stoljeća u nastavi glazbe bile su zastupljene jedino aktivnosti pjevanja po sluhu, pjevanja po notama koje je pratilo glazbeno opismenjavanje te glazbeno-stvaralačke aktivnosti. Sviranje se počelo uvoditi u općeobrazovne škole sredinom 20. stoljeća pod utjecajem Orffove koncepcije Orff-Schulwerk, a slušanje glazbe tek pojavom uređaja za reprodukciju zvuka, dakle sredinom dvadesetog stoljeća. Na veliku važnost slušanja glazbe prvi su ukazivali njemački autori Theodor W. Adorno i Michael Alt koji su posebno isticali potrebu upoznavanja učenika s umjetničkom glazbom te važnost odgoja slušatelja eksperta. U hrvatskim nastavnim planovima i programima slušanje i upoznavanje glazbe pojavljuje se prvi put pedesetih godina dvadesetog stoljeća, no više kao preporuka nego kao zadano područje. Godine 1972. propisan je i detaljan popis skladbi, a 2006. godine počinje se primjenjivati otvoreni (kombinirani) model glazbene nastave prema kojemu se slušanje glazbe izdvaja kao središnja i jedina obvezna aktivnost u glazbenoj nastavi. U ovom radu predstavit će se rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem utvrđivanja mišljenja učitelja primarnog obrazovanja o važnosti slušanja glazbe te o potrebi zastupljenosti pojedinih vrsta glazbe u nastavi glazbene kulture u prvima četirima razredima osnovne škole. Pri istraživanju su primijenjeni postupci anketiranja, procjenjivanja i rangiranja te instrumenti: anketni upitnik, ljestvice procjene i ljestvice za rangiranje. Pri analizi rezultata korištena je kvalitativna i kvantitativna analiza. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji primarnog obrazovanja ne podržavaju pristup prema kojemu slušanje glazbe treba biti središnja i jedina obvezna aktivnost u nastavi glazbe. Slušanje glazbe važno je i potrebno ga je njegovati u nastavi glazbe, no treba biti ravnopravno s ostalim glazbenim aktivnostima. Osim toga, prema mišljenju učitelja, učenici trebaju slušati na nastavi umjetničku, ali i druge vrste glazbe.

nastava glazbene kulture ; osnovna općeobrazovna škola ; primarni stupanj odgoja i obrazovanja ; slušanje glazbe ; učitelji razredne nastave

nije evidentirano

engleski

Representation and Importance of Listening to Music in Primary Education Music Teaching

nije evidentirano

general education ; listening to music ; music teaching ; primary education ; primary school teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

224-224.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO

Kolar Billege, Martina

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-65-3

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti