Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 18. i 19. stoljeću (CROSBI ID 685339)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 18. i 19. stoljeću // Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena (ur.). Cetinje: Muzička akademija, Univerzitet Crne Gore, 2018. str. 44-44

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 18. i 19. stoljeću

Za razumijevanje i kritičko promišljanje sadašnjosti glazbene nastave u općeobrazovnoj školi potrebno je poznavati i razumjeti i njezinu povijest. U ovom radu poseban smo naglasak stavili na razvoj glazbeno-pedagoške misli i glazbene nastave u 18. i 19. stoljeću, vremenu kad su djelovali značajni pedagozi čije su se misli i djelovanje odrazili i na razvoj glazbene pedagogije u narednim stoljećima. Riječ je o trima pedagozima: švicarsko-francuskom filozofu, književniku i glazbeniku Jean Jacques Rousseauu, švicarskom pedagogu Johannu Heinrichu Pestalozziju te njemačkom glazbenom pedagogu Hermannu Kretschmaru. U 18. stoljeću glazbeno obrazovanje stjecalo se u prvom redu u crkvenim školama, u kojima je naglasak bio na pjevanju, dok su formalni oblici svjetovnog glazbenog obrazovanja bili prisutni samo u manjem broju elitnih škola. Postojala je i privatna glazbena poduka koja je bila namjenjena djeci iz aristokratskih krugova i građanskih obitelji. U 19. stoljeću došlo je do potpune prevlasti građanstva te pojave novog društvenog uređenja – kapitalizma, što je utjecalo i na razvoj odgoja i obrazovanja. Obrazovanje tada više nije bilo važno samo zbog opismenjivanja, nego i zbog odgoja za građanski život i za osobni razvoj. I glazba je bila dio općeg odgoja i obrazovanja. Ona je važna jer duhovno obogaćuje, unapređuje socijalne odnose te doprinosi razvoju dječjeg karaktera. Pod glazbenim odgojem tada se nije mislilo na odgoj za glazbu kao umjetnost, nego na odgoj kod kojega je glazba bila sredstvo za postizanje nekih drugih ciljeva.

glazba, odgoj i obrazovanje, nastava glazbe, 18. i 19. stoljeće, Jean Jacques Rousseau, Johann Heinrich Pestalozzi, Hermann Kretschmar

nije evidentirano

engleski

Development of musical-pedagogical thoughts in the 18th and 19th centuries

nije evidentirano

music, education, music teaching, 18th and 19th century, Jean Jacques Rousseau, Johann Heinrich Pestalozzi, Hermann Kretschmar

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-44.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija

Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena

Cetinje: Muzička akademija, Univerzitet Crne Gore

Podaci o skupu

Prvi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije - Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija

predavanje

24.05.2018-27.05.2018

Cetinje, Crna Gora

Povezanost rada

Obrazovne znanosti