"Negativne" emocije i razvoj vrline (CROSBI ID 685291)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Zagorac, Ivana
hrvatski
"Negativne" emocije i razvoj vrline
U kontekstu suvremenih rasprava o reformi obrazovnog sustava te naglašavanja cjelovitoga razvoja osobe, ovo izlaganje želi doprinijeti temi emocionalnoga razvoja i razvoja moralne svijesti, pritom se oslanjajući na filozofijske izvore. Izlaganje će se usmjeriti na analizu emocija koje se često u kontekstu odgoja naziva negativnima ili nepoželjnima, poput zavisti, ljutnje ili resantimana. I dok su ljubav, dobrohotnost, zahvalnost i slične emocije univerzalno priznate i smatrane poželjnima u procesu razvoja moralne ličnosti, neugodne emocije često se želi posve eliminirati. U ovome radu argumentirat će se u prilog teze o tome da i tzv. negativne emocije imaju važnu ulogu u našem bogatom emocionalnom životu, ali i u moralnom sazrijevanju. Ukratko će se razmotriti stavovi o korisnosti i takvih emocija za razvoj vrline naspram teza o potrebi njihove eliminacije. Kao primjer koristit ćemo emociju ljutnje te istražiti njenu povezanost s osjećajem pravednosti i suosjećanjem.
emocije ; vrlina ; odgoj ; ljutnja ; resantiman
Istraživanja za ovaj rad provedena su u okviru projekta "Mogućnosti i granice odgoja za suosjećanje" (2019.).
engleski
"Negative" Emotions and the Development of Virtues
nije evidentirano
emotions ; virtue ; education ; anger ; resentment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-70.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Filozofija, obrazovanje i škola (sažeci radova)
Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
978-953-164-205-7
Podaci o skupu
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
predavanje
12.12.2019-14.12.2019
Zagreb, Hrvatska