Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Formiranje cijena prema najbližoj konkurenciji (CROSBI ID 271950)

Prilog u časopisu | stručni rad

Dunković, Dario Formiranje cijena prema najbližoj konkurenciji // Suvremena trgovina (Zagreb), 44 (2019), 6; 15-18

Podaci o odgovornosti

Dunković, Dario

hrvatski

Formiranje cijena prema najbližoj konkurenciji

Neprestane promjene u tehnologiji, regulaciji, sklonostima kupaca, raspoloživosti informacija na tržištu ili troškovima života, sve se one odražavaju na maloprodajne cijene. Formiranjem cijena odgovara se na trenutne tržišne okolnosti i signalizira kupcima vrijednost proizvoda i usluge. Kupci često povezuju cijenu sa zadovoljstvom koje očekuju da će im proizvod ili usluga pružiti. Koncept cijene je vrlo složen i ima višestruku ulogu na tržištu. Glavne dvije uloge cijene su alokacija i informacija o vrijednosti. Cijena proizvoda je alokacijski mehanizam jer utječe na to tko može kupiti proizvod i koliko ga može kupiti, odnosno uvjetuje potražnju. Tako cijene mogu napraviti i razdore u društvu na one koji si mogu i na one koji si ne mogu priuštiti proizvode. Formiranje pristupačnih cijena može proširiti tržište jer je više kupaca koji si mogu priuštiti kupovinu. Vrlo je dobro poznato kako visina maloprodajne cijene ovisi o visini nabavne cijene po kojoj je roba kupljena od distributera i marže koju na nabavnu cijenu dodaje maloprodavač. Kada dođe do slabljenja kupovne moći, maloprodavači uvode promjene u asortiman kako bi održali konkurentnost jer se traži roba po nižim cijenama. Pod utjecajem gospodarskih i društvenih promjena dolazi i do promjena u potrošačkim navikama i ponašanju kupaca što može iziskivati i potrebu za uvođenjem drugačijih modela formiranja cijena. U radu će se objasniti jedna od tih popularnih metoda kako i pod kojim okolnostima trgovac formira cijenu robe prema najbližoj konkurenciji. Ako konkurent nudi nižu cijenu kako bi stvorio primamljiviju ponudu, maloprodavač mora odgovoriti i formirati promotivno cijene nekim artiklima (ne nužno istima).

maloprodaja, cijene, konkurencija, cjenovna metoda

nije evidentirano

engleski

Competition pricing

nije evidentirano

retailing, price, competition-oriented pricing, pricing method

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (6)

2019.

15-18

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano

Poveznice