Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata (CROSBI ID 685125)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Veseličić, Bernarda ; Babić Čikeš, Ana ; Tomašić Humer, Jasmina ; Mijić, Matea Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Međunarodni psihologijski skup, Knjiga sažetaka. 2019. str. 141-141

Podaci o odgovornosti

Veseličić, Bernarda ; Babić Čikeš, Ana ; Tomašić Humer, Jasmina ; Mijić, Matea

hrvatski

Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati međusobni odnos različitih mjera sposobnosti emocionalne inteligencije operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (2016), te njihov odnos s mjerama empatije i altruizma kod studenata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=331 studenata tri fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Za mjerenje emocionalne inteligencije koristila su se dva testa učinka namijenjena mjerenju treće i četvrte razine modela: Test analize emocija (Kulenović, Balenović i Buško, 2000) i Test upravljanja emocijama (Babić Čikeš, Marić i Šincek, 2018). Također je primijenjen i Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002), kao mjera samoprocjene emocionalne inteligencije. Dodatno, studenti su popunili kratku verziju Upitnika kvocijenta empatije koji mjeri emocionalnu reaktivnost i kognitivnu empatiju (Wertag i Hanzec, 2016) te Skalu altruizma (Raboteg- Šarić, 1993). Rezultati su pokazali da su mjere emocionalne inteligencije međusobno u niskim do umjerenim korelacijama. Testovi sposobnosti međusobno su više povezani nego sa subskalama upitnika samoprocjene emocionalne inteligencije. Sve mjere emocionalne inteligencije značajno su, nisko do umjereno, povezane s emocionalnom reaktivnošću. Subskale Upitnika emocionalne kompetentnosti umjereno su povezane s kognitivnom empatijom i altruizmom, za razliku od mjera učinka koje nisu značajno povezane s tim varijablama. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju kako emocionalna reaktivnost i skale Upitnika emocionalne kompetentnosti (Skala sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i Skala sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama) značajno doprinose objašnjenju varijance altruizma. Spol, dob i mjere učinka emocionalne inteligencije nisu se pokazali značajnim prediktorima altruizma. Rezultati upućuju na divergentnost različitih vrsta mjera emocionalne inteligencije, kako s obzirom na njihov međusobni odnos, tako i s obzirom na varijable empatije i altruizma.

emocionalna inteligencija, empatija, altruizma, studenti

nije evidentirano

engleski

Associations between emotional abilities, empathy and altruism among university students

nije evidentirano

emotional intelligence. empathy, altruism, university students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

141-141.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Međunarodni psihologijski skup, Knjiga sažetaka

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija