Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije u poučavanju jezika: stavovi i iskustva nastavnika (CROSBI ID 685104)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krušić, Lucija ; Slavuj, Vanja ; Kovačić, Božidar
hrvatski
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije u poučavanju jezika: stavovi i iskustva nastavnika
U današnje vrijeme brzog i sveobuhvatnog razvoja informacijsko-komunikacijske tehnologije (nadalje IKT) neminovan je njezin utjecaj na obrazovanje i pristup nastavi. Mogućnosti su primjene mnogobrojne, kao i aspekti nastave u kojima ona služi – od potpore poučavanju, preko izrade materijala za učenje i vježbu, pa sve do samostalne izrade učeničkih uradaka i projekata. U poučavanju jezika IKT može služiti kao koristan alat za razvoj svih četiriju vještina (govorenje, pisanje, čitanje i slušanje) te može biti izvorom autentičnih materijala, čime se pridonosi dinamičnosti nastave i mogućem rastu motivacije za učenje jezika. Učenici rođeni u jeku informacijske revolucije mogu se smatrati informacijskim urođenicima jer su okruženi tehnologijom od samog rođenja, a nastavnici se uglavnom smatraju digitalnim useljenicima kojima treba podrška pri integriranju IKT-a u nastavu (Prensky, 2001). To su potvrdila i nedavna istraživanja u Europi (primjerice Aşik i sur., 2019 ; Nikolopoulou i Gialamas, 2016) u kojima su nastavnici iskazali želju za integracijom IKT-a u nastavi, ali i upozorili na nedostatak edukacije i financijskih sredstava da bi se digitalni alati iskoristili na najbolji način. Slični su zaključci istaknuti i u radu Janjić, Librenjak i Kocijan (2015) u kojem su autorice ispitivale upotrebu IKT-a među nastavnicima u Hrvatskoj. Cilj je ovoga rada istražiti iskustva i stavove hrvatskih nastavnika jezika prema korištenju IKT- a u poučavanju, kao i njihova mišljenja o potrebi za dodatnom edukacijom i razvijanjem digitalnih kompetencija, posebice među mlađom generacijom nastavnika (manje od 10 godina iskustva) koji su visokoškolsko obrazovanje stjecali za vrijeme visoke zrelosti IKT-a. Podatci su prikupljeni internetskom anketom među nastavnicima raznih jezika (hrvatski, engleski, francuski, talijanski, njemački) koji rade u osnovnim, srednjim ili školama stranih jezika te budućim nastavnicima (apsolventi nastavničkog modula koji su radili ili rade u školama stranih jezika). Rezultati su pokazali da nastavnici smatraju korištenje IKT-a u nastavi pozitivnim za učenje i poučavanje jezika te da se u nastavi često služe IKT-om, ponajviše alatima za izradu kvizova i alatima za izradu materijala za učenje. Istovremeno, rezultati potvrđuju potrebu za većom edukacijom nastavnog kadra u korištenju IKT-a različitim oblicima (internetskih) radionica.
informacijsko-komunikacijska tehnologija ; poučavanje jezika ; poučavanje jezika potpomognuto računalnom tehnologijom ; učenje jezika
nije evidentirano
engleski
Use of information and communication technology in language teaching: Teacher attitudes and experiences
nije evidentirano
computer assisted language learning ; information and communication technology ; language learning ; language teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
154-155.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO - Knjižica sažetaka / Contemporary Themes in Education - CTE - Book of abstracts
Kolar Billege, Martina
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-65-3
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
predavanje
15.11.2019-17.11.2019
Zagreb, Hrvatska