Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača (CROSBI ID 271873)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Grubišić, Ksenija Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača // Revija za socijalnu politiku, 25 (2018), 3; 327-348. doi: 10.3935/rsp.v25i3.1524

Podaci o odgovornosti

Grubišić, Ksenija

hrvatski

Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača

Postoje različiti pristupi tumačenja uzorka sve veće prezaduženosti građana: ekonomski, socijalni, pravni. Takvo povećanje zasigurno je jedna od posljedica financijske krize. Međutim, sve veća dostupnost te raznolikost ponude financijskih usluga, nerazumijevanje pojmova, odnosno temeljnih prava i obveza koje proizlaze iz ugovaranja takvih usluga, također doprinosi porastu zaduženja. Stoga, temeljno pitanje na koje se nastoji odgovoriti u radu jest: u kojoj mjeri je poznavanje prava i obveza građana koji koriste financijske i javne usluge vjerodostojno mjerilo učinkovitosti građanskopravnih propisa kojima bi se, među ostalim, trebala štititi i socijalna prava, s obzirom da njihova primjena utječe na status (pre)zaduženosti građana? Odgovori na navedeno pitanje velikim se dijelom temelje na rezultatima empirijskih istraživanja provedenih u listopadu 2016. u okviru projekta Građanskopravna zaštita građana u financijskoj krizi. Ti rezultati razmatrani su u kontekstu temeljnih vrijednosti izraženih pojedinim načelima modela odgovornog kreditiranja kao i pojedinim načelima europskog socijalnog modela. Prvenstveno je riječ o načelu zaštite potrošača koje povezuje oba modela, a čije ostvarivanje pretpostavlja određeno usklađivanje pojedinih dijelova građanskopravne i socijalne zaštite građana. Temeljem rezultata istraživanja, u radu se analizira u kojoj mjeri su pojedine privatnopravne norme, posebice one koje određuju način informiranja građana pri korištenju financijskih te pojedinih javnih usluga, društveno učinkovite, što otvara potrebu uvođenja učinkovitije pravne i nepravne zaštite građana kako bi se smanjila njihova financijska, a time i socijalna isključenost.

model odgovornog kreditiranja, europski socijalni model, zaštita potrošača, financijske usluge, javne usluge, informiranost, financijsko obrazovanje i opismenjavanje.

nije evidentirano

engleski

Responsible information and financial education as a benchmark for effective civil and social protection of consumers

nije evidentirano

responsible lending model, European social model, consumer protection, financial services, public services, information, financial education and literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (3)

2018.

327-348

objavljeno

1330-2965

1845-6014

10.3935/rsp.v25i3.1524

Povezanost rada

Pravo

Poveznice
Indeksiranost