Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (CROSBI ID 18510)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | domaća recenzija

Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu / Grubišić, Ksenija (ur.) Zagreb: Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018

Podaci o odgovornosti

Grubišić, Ksenija

hrvatski

Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Publikacijom Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu nastojimo upoznati naše studente i nastavnike, širu akademsku javnost te posebno poslodavce i vanjske dionike s rezultatima navedenih aktivnosti nužnih za učinkovitu uspostavu kvalifikacijskog i karijernog sustava na Fakultetu. Publikacija sadrži četiri izvješća o rezultatima provedenih empirijskih istraživanja (izvješće o diplomiranim studentima stručnih studija bit će objavljeno nakon sljedećeg kruga istraživanja), šest recenziranih radova i tri priloga s održanog znanstvenog skupa. Pored nastavnika Fakulteta, autori pojedinih radova i priloga su i vanjski dionici. Izvješće Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su diplomirale na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu između 2004. i 2010. godine (autori: Teo Matković, Jelena Ogresta. Ksenija Grubišić, Siniša Zrinščak, Ivan Rimac) predstavlja prvu sustavnu studiju o radnim karijerama pravnika koji su stekli diplomu između 2004. i 2010., te sadrži rezultate o trajanju i aktivnostima tijekom studija, stažiranju, dinamici traženja i nalaženja prvog posla, promjeni posla i tijeku karijere, nezaposlenosti, radnim vrijednostima, vrednovanju stečenih općih i strukovnih kompetencija, relevantnosti studija na tržištu rada, namjerama daljnjeg usavršavanja i obrazovanja itd. Analogno navedenom, izvješće Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su diplomirale na Studijskom centru socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu između 2004. i 2010. godine (autori: Teo Matković, Jelena Ogresta. Siniša Zrinščak, Ivan Rimac, Ksenija Grubišić) predstavlja prve sustavne rezultate o socijalnim radnicima koji su stekli diplomu između 2004. i 2010. godine. Rezultati ponovljenog istraživanja sadržani su u izvješćima Istraživanje o karijerama i zapošljivosti osoba koje su diplomirale pri Pravnom fakultetu 2010. – 2014.: Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su završile integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni pravni studij između 2010. i 2014. godine te Istraživanje o karijerama i zapošljivosti osoba koje su diplomirale na Pravnom fakultetu 2010. – 2014.: Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su završile Diplomski studij socijalnog rada i Diplomski studij socijalne politike između 2011. i 2014. godine (autor oba izvješća je Teo Matković). Glavne teme sadržane u ranijim rezultatima ovdje su tumačene u kontekstu pitanja o promjenama u obrascima početka karijere između studenata koji su diplomirali po „bolonjskom“ i „predbolonjskom“ studijskom programu te pitanja o postojanju uočljivijih razlika u ishodima između osoba koje su pohađale pojedine module na petoj godini pravnog studija, odnosno o postojanju uočljivijih razlika u ishodima između osoba koje su na diplomskoj razini završile studij socijalnog rada ili studij socijalne politike. Nakon izvješća slijede radovi (abecednim redom prema prezimenu autora/ice) te prilozi. U radu Osiguravanje kvalitete visokih učilišta u kontekstu uspostave hrvatskoga kvalifikacijskog okvira Ksenija Grubišić analizira ciljeve kvalifikacijskog okvira na temelju četiriju zakonskih kriterija: razine studijskih programa, zahtjeva tržišta rada, zahtjeva povezanih s nastavkom obrazovanja te potreba pojedinca i društva. Učinkovita primjena tih kriterija u kontekstu postojećeg sustava osiguravanja i unapređenja kvalitete predstavlja glavnu temu završnog dijela rada. Anamarija Musa, Goranka Lalić Novak i Jasmina Džinić u radu pod nazivom Obrazovanje za javnu upravu: pravo, javna uprava i uloga kvalifikacijskog okvira tumače nove europske i svjetske trendove u obrazovanju za upravu, te ukazuju na sve veću specijalizaciju pravnog obrazovanja za pojedina upravna područja i vrste poslova, što nerijetko dovodi i do razvoja posebnih sveučilišnih diplomskih i poslijediplomskih programa koji razvijaju kompetencije i ostvaruju ishode učenja potrebne za rad u upravi. Kliničko obrazovanje na studiju prava i potrebe tržišta rada: treba li nam obvezno kliničko pravno obrazovanje? tema je priloga Barbare Preložnjak u kojem autorica, kako bi odgovorila na naslovno pitanje, iznosi pregled osnovnih obilježja kliničkog obrazovanja te izazova koje ono predstavlja za pravne studije. Ujedno, rad sadrži analizu kliničkog obrazovanja u kontekstu hrvatskog studija prava. Kristina Urbanc, Linda Rajhvajn Bulat i Nika Sušac autorice su rada Evaluacija studentske terenske prakse – perspektiva studenata diplomskog studija socijalnog rada, u kojem su prikazani rezultati evaluacije terenske prakse od strane studenata diplomskog studija socijalnog rada Studijskog centra socijalnog rada Fakulteta. Cilj je evaluacije bio dobiti uvid u to kako studenti procjenjuju profesionalne dobiti od terenske prakse i jesu li one u skladu s navedenim ishodima učenja, zatim kako procjenjuju kapacitete ustanove u kojoj su obavljali praksu te kako procjenjuju uloge terenskih nastavnika – djelatnika centara socijalne skrbi uključenih u provođenje terenske prakse. Od vanjskih dionika, slijedi rad Vrednovanje studijskih programa u svjetlu hrvatskog kvalifikacijskog okvira Jasmine Havranek, Sandre Bezjak i Emine Blagdan, u kojem autorice razmatraju nalaze dosadašnjih postupaka vanjskog vrednovanja povezanih s uspostavom i vrednovanjem postignuća ishoda učenja na hrvatskim visokim učilištima, te iznose planove za unapređenje postupaka vanjskog vrednovanja s većim naglaskom na ishodima učenja, kao i primjere dobre inozemne prakse. Unapređenje terenske prakse u okviru centara za socijalnu skrb – prepreke i izazovi tema je priloga Dijane Vuković. Autorica iz perspektive terenskog nastavnika iznosi pregled stanja prakse koja se provodi sa studentima u okviru centara za socijalnu skrb. Kroz identifikaciju ključnih prepreka i izazova u postojećem modelu određuju se moguće smjernice za unapređenje modela terenske prakse u okviru centara za socijalnu skrb. Nakon radova, slijede i prilozi vanjskih dionika koji su sudjelovali na znanstvenom skupu održanom 2015. u organizaciji Fakulteta. Marija Markus, Vladimir Dujić i Josip Čiček autori su priloga Selekcija i zapošljavanje pravnika u Erste & Steiermärkische bank d.d.-u o procesu zapošljavanja te potrebnim i traženim kompetencijama koje bi pravnik u gospodarstvu trebao imati. Obrazovanje pravnika za odvjetništvo naslov je priloga Marija Matane u kojem iznosi neke podatke i stavove Hrvatske odvjetničke komore o zapošljavanju pravnika. Autorica Ana Tecilazić Goršić iznijela je prikaz temeljnih pojmova i institucionalne dionike Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira u radu naslovljenom Uloga Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira u osiguravanju kvalitete u visokom obrazovanju.

kompetencije, zapošljivost, studijski program, praksa, ishodi učenja

nije evidentirano

engleski

Application of the qualification framework and working career of students of the Faculty of Law, University of Zagreb

nije evidentirano

competences, employability, study program, practice, learning outcomes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2018.

978-953-270-125-8

373

objavljeno

Povezanost rada

Pravo