Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora (CROSBI ID 65392)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jančec, Lucija ; Lepičnik Vodopivec, Jurka Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja:IV. simpozij: Nastava i škola za net -generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.). Zagreb, 2015. str. 87-99

Podaci o odgovornosti

Jančec, Lucija ; Lepičnik Vodopivec, Jurka

hrvatski

Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora

Učenici u školi, osim učenja sadržaja propisanih školskim kurikulumom uče 'još nešto drugo'. To je sadržaj kurikuluma procesa, skrivenog kurikuluma. Rasprava o skrivenom kurikulumu promišlja o svakodnevnim fenomenima koji nas okružuju, osobito u institucionalnom životu, primjerice ritualima, rutinama, vrijednostima no jednako tako u to možemo ubrojiti ono što nas u fizičkom smislu okružuje – zgrade, škole, arhitekturu. Autori navode da prostor možemo smatrati „trećim učiteljem“, „trodimenzionalnim udžbenikom“ te da poruke prostora nisu samo vizualne, već škola poručuje i s mirisom, školskim zvonom, a sve to utječe na osjećaje, vrednote, odnose, spoznaje i dr. Osim toga, primjećuje se povezanost zdravlja učenika i učenja: učenici u primjereno opremljenim ili eko školama manje oboljevaju i imaju bolje rezultate pri učenju. Poticajan školski prostor ima važnu i pozitivnu ulogu pri poučavanju i učenju i utječe na bolje rezultate učenika i bolji rad učitelja, dok se radi neprimjerenog školskog prostora zaposlenici i učenici osjećaju manje učinkoviti i motivirani, teže većem izostanku iz škole, lošijem ponašanju i nižim uspjesima u učenju. Svrha rada je uočiti kakvih su stavova učitelji prema značajkama školskog prostora te postoje li statistički značajne povezanosti i razlike u stavovima između učitelja razredne nastave u Sloveniji (N=188) i Hrvatskoj (N=174) s obzirom na dob i staž. Rezultati su pokazali da stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama prostora škole nisu u značanoj vezi s dobi i stažom, kao da ni ne postoje statistički značajne razlike u stavovima prema značajkama prostora s obzirom na dob i staž kod učitelja u Hrvatskoj i Sloveniji. Temeljem ocjena pojedinih tvrdnji možemo uvidjeti stavove učitelja prema važnosti upotrebe i značaja prostora u odgojno-obrazovnom procesu.

prostor ; skriveni kurikulum ; stavovi ; učitelji razredne nastave

nije evidentirano

engleski

Attitudes of elementary school teachers towards characteristics of school space

nije evidentirano

space ; hidden curriculum ; attitudes ; elementary school teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-99.

objavljeno

Podaci o knjizi

Opić, Siniša ; Matijević, Milan

Zagreb:

2015.

9789537210823

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice