Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1037069

Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj


Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Pavin Ivanec, Tea; Pehar, Lana; Uzelac, Ena; Rebernjak, Blaž; Kapović, Iva
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj, Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung, 2019 (Brošura)


Naslov
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj
(Education of national minorities and interethnic attitudes in Croatia)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Pehar, Lana ; Uzelac, Ena ; Rebernjak, Blaž ; Kapović, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, brošura, znanstvena

Izdavač
Friedrich-Ebert-Stiftung

Grad
Zagreb

Godina
2019

Stranica
15

ISBN
978-953-7043-82-7

Ključne riječi
obrazovanje nacionalnih manjina ; međuetnički stavovi
(education of national minorities ; interethnic attitudes)

Sažetak
U istraživanju su sudjelovali učenici i njihovi roditelji, pripadnici hrvatske većine u nastavi na hrvatskom jeziku, te češke, mađarske, srpske i talijanske nacionalne manjine u nastavi na njihovim materinskim jezicima (model A), u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj. Pripadnici nacionalnih manjina, premda cjelokupnu nastavu pohađaju na manjinskom jeziku, uglavnom preferiraju manjinske obrazovne modele koji omogućuju veći stupanj kontakta s pripadnicima većine. Nastave na manjinskim jezicima, osim one na srpskom, nisu dominantno monoetnične, već ih, u različitom omjeru i ovisno o kontekstu, pohađaju i pripadnici drugih nacionalnosti, uključujući i pripadnike većine. Percepcija školske klime i različitih aspekata međuetničkih odnosa pripadnika većine i manjine je nešto negativnija u Vukovaru i okolici kao postkonfliktnom području, nego u svim drugim višeetničkim zajednicama. Škola je istaknuta kao ključan prostor socijalne integracije djece i mladih, posebno zato jer pruža mogućnost stvaranja (i) međuetničkih vršnjačkih prijateljstava i tako pridonosi izgradnji funkcionalne socijalne mreže.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2014-09-4499 - Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Pavin Ivanec, Tea; Pehar, Lana; Uzelac, Ena; Rebernjak, Blaž; Kapović, Iva
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj, Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung, 2019 (Brošura)
Čorkalo Biruški, D., Jelić, M., Pavin Ivanec, T., Pehar, L., Uzelac, E., Rebernjak, B. & Kapović, I. (2019) Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj. Zagreb, Friedrich-Ebert-Stiftung.
@book{book, year = {2019}, pages = {15}, keywords = {education of national minorities, interethnic attitudes}, isbn = {978-953-7043-82-7}, title = {Education of national minorities and interethnic attitudes in Croatia}, keyword = {education of national minorities, interethnic attitudes}, publisher = {Friedrich-Ebert-Stiftung}, publisherplace = {Zagreb} }