Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The embodied and the cultural in the conceptualization of pitch space in Croatian (CROSBI ID 271804)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kiš Žuvela, Sanja ; Ostroški Anić, Ana The embodied and the cultural in the conceptualization of pitch space in Croatian // Jezikoslovlje, 20. (2019), 2.; 199-219. doi: https://doi.org/10.29162/jez.2019.7

Podaci o odgovornosti

Kiš Žuvela, Sanja ; Ostroški Anić, Ana

engleski

The embodied and the cultural in the conceptualization of pitch space in Croatian

Most conceptual metaphors that conceptualize musical pitch rely heavily on human perception, images and experience structured through spatial and orientation image schemas such as the schema of VERTICALITY. The paper analyses conceptual metaphors that structure pitch relations in terms of vertical space, thickness and size as they appear in the Croatian musical terminology. The image schemas of VERTICALITY and SIZE are analysed within the conceptual metaphors PITCH RELATIONS ARE RELATIONS IN VERTICAL SPACE and PITCH RELATIONS ARE RELATIONS IN SIZE in order to define to what extent their motivation is embodied and universal, and what can be attributed to cross-cultural and cross- linguistic influences present in the creation and understanding of music terminology in Croatia. // Konceptualne metafore kojima se konceptualizira visina glazbenoga tona uvelike počivaju na ljudskoj percepciji, predodžbi i iskustvu strukturiranom prostornim i orijentacijskim predodžbenim shemama kao što je shema vertikalnosti. U ovome se radu analiziraju konceptualne metafore koje strukturiraju odnose visina tonova s obzirom na vertikalni prostor, debljinu i veličinu, a koje se pojavljuju u hrvatskom glazbenom nazivlju. Predodžbene sheme vertikalnosti i veličine analiziraju se unutar konceptualnih metafora odnosi visina tonova jesu odnosi u vertikalnom prostoru i odnosi visina tonova jesu odnosi veličine da bi se odredilo u kojoj je mjeri njihova motivacija utjelovljena i univerzalna, a što se može pripisati međukulturnim i međujezičnim utjecajima koji su postojali tijekom stvaranja i razumijevanja glazbenoga nazivlja u Hrvatskoj.

conceptualization ; music ; pitch space ; image schema ; embodiment ; music theory

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20. (2.)

2019.

199-219

objavljeno

1331-7202

https://doi.org/10.29162/jez.2019.7

Povezanost rada

Filologija, Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost