Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi (CROSBI ID 684985)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Bognar, Branko Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi // Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju: KNJIŽICA SAŽETAKA / Cindrić, Maja ; Mladinić, Petar ; Matassi Botunac, Emilija (ur.). Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 5-5

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko

hrvatski

Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi

Za razliku od drugih istraživačkih pristupa koje provode profesionalni istraživači a praktičari im najčešće služe kao izvor podataka ili kao realizatori unaprijed osmišljenih aktivnosti čiji učinci se nastoje istražiti, akcijsko istraživanje provode praktičari. Čak i ako se u akcijsko istraživanje uključe profesionalni istraživači oni u akcijskom istraživanju postaju praktičari. Praktičari preuzimaju aktivnu ulogu u svim etapama akcijskog istraživanja: planiranju, ostvarivanju promjena, prikupljanju, analizi i kritičkoj refleksiji podataka te na kraju u izradi i objavljivanju izvještaja. Time se uklanja razlika između praktičara i istraživača, odnosno praktičari postaju istraživači, a istraživači praktičari. Akcijsko istraživanje podrazumijeva aktivnu ulogu i suradnju svih osoba uključenih u praksu. Tako su u istraživanju „Stvaranje učeničkog časopisa na internetu“ (Bognar & Šimić, 2014) sudjelovali osim učiteljice Vesne Šimić i mene kao pedagoga, učenici kombiniranog odjela, studenti Učiteljskog fakulteta, učitelji – kritički prijatelji i članovi zajednice učenja, roditelji, mještani pa čak i čitatelji tog časopis. Svi uključeni sudionici su na određeni način dali svoj doprinos kvaliteti ostvarenih promjena: Učenici su smišljali i ostvarivali različite novinarske aktivnosti u kojima su im pomagali članovi njihovih obitelji i ostali mještani. Čitatelji, među kojima je bilo novinara, pedagoga, učitelja, rodbine i drugih zainteresiranih posjetitelja učeničkog časopisa na internetu, su svojim gotovo svakodnevnim komentarima poticali učenike i učiteljicu na aktivnosti. Kritički prijatelji među kojima su se isticale učiteljice iz susjednih područnih škola i studenti razredne nastave su pratili nastavne aktivnosti te učenicima i učiteljici davali povratne informacije i sugestije za unapređenje aktivnosti u svezi uređivanja časopisa na internetu. Sve to govori u prilog tvrdnji da se akcijsko istraživanje provodi u suradnji s drugim sudionicima prakse, a ne na njima (Reason, 1994).

akcijsko istraživanje ; kritički prijatelj ; stručno usavršavanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Features of action research in educational practice

nije evidentirano

action research ; critical friend ; teacher professional development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

5-5.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju: KNJIŽICA SAŽETAKA

Cindrić, Maja ; Mladinić, Petar ; Matassi Botunac, Emilija

Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju

pozvano predavanje

25.04.2019-26.04.2019

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija