Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja (CROSBI ID 684978)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko ; Jukić Matić, Ljerka
hrvatski
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja
Stručno bi usavršavanje trebalo doprinijeti promjenama u nastavi, boljim rezultatima učenja učenika te promjenama uvjerenja i stavova učitelja, (Guskey, 2010). Te promjene predstavljaju važne ciljeve reformi odgojno- obrazovnih sustava. Pretpostavka da je promjene moguće ostvariti na temelju tradicionalnoga stručnog usavršavanja vjerojatno će završiti neuspjehom. Kako bi unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnoga sustava važno je voditi računa o učinkovitosti stručnoga usavršavanja. Eksperimentalna se istraživanja smatraju prikladnim pristupom za utvrđivanje učinkovitosti programa stručnoga usavršavanja. Međutim, za određivanje općih značajki učinkovitoga stručnoga usavršavanja potrebno je provesti sustavne preglede literature ili meta- analitička istraživanja. Takve studije temelje se na analizi pomno odabranih eksperimentalnih istraživanja u određenom vremenskom razdoblju i one omogućuju politiku i praksu utemeljenu na promjenama, (Evans i Benefield, 2001). Na temelju sustavnih pregleda literature utvrđene su sljedeće značajke programa učinkovitoga stručnoga usavršavanja: orijentacija na stručne sadržaje, aktivno učenje i suradnja učitelja, korištenje modela učinkovite prakse, kvalitetno vođenje i potpora stručnjaka, omogućivanje povratnih informacija i refleksije sudionika, kontinuitet i trajanje (Darling-Hammod i dr., 2017) te koherentnost obrazovne politike i stručnoga usavršavanja, (Desimone, 2009). Na žalost, mnogi programi stručnoga usavršavanja ne uključuju sve navedene značajke te samo neki od njih postižu pozitivan i statistički značajan učinak na rezultate učenja učenika.
politika utemeljena na dokazima ; stručno usavršavanje učitelja ; sustavni pregled literature
nije evidentirano
engleski
Key features of the effective professional development for teachers
Stručno bi usavršavanje trebalo doprinijeti promjenama u nastavi, boljim rezultatima učenja učenika te promjenama uvjerenja i stavova učitelja, (Guskey, 2010). Te promjene predstavljaju važne ciljeve reformi odgojno- obrazovnih sustava. Pretpostavka da je promjene moguće ostvariti na temelju tradicionalnoga stručnog usavršavanja vjerojatno će završiti neuspjehom. Kako bi unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnoga sustava važno je voditi računa o učinkovitosti stručnoga usavršavanja. Eksperimentalna se istraživanja smatraju prikladnim pristupom za utvrđivanje učinkovitosti programa stručnoga usavršavanja. Međutim, za određivanje općih značajki učinkovitoga stručnoga usavršavanja potrebno je provesti sustavne preglede literature ili meta- analitička istraživanja. Takve studije temelje se na analizi pomno odabranih eksperimentalnih istraživanja u određenom vremenskom razdoblju i one omogućuju politiku i praksu utemeljenu na promjenama, (Evans i Benefield, 2001). Na temelju sustavnih pregleda literature utvrđene su sljedeće značajke programa učinkovitoga stručnoga usavršavanja: orijentacija na stručne sadržaje, aktivno učenje i suradnja učitelja, korištenje modela učinkovite prakse, kvalitetno vođenje i potpora stručnjaka, omogućivanje povratnih informacija i refleksije sudionika, kontinuitet i trajanje (Darling-Hammod i dr., 2017) te koherentnost obrazovne politike i stručnoga usavršavanja, (Desimone, 2009). Na žalost, mnogi programi stručnoga usavršavanja ne uključuju sve navedene značajke te samo neki od njih postižu pozitivan i statistički značajan učinak na rezultate učenja učenika.
evidence-informed policy ; systematic review ; teacher professional development
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-25.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-82-3
Podaci o skupu
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
predavanje
16.05.2019-17.05.2019
Osijek, Hrvatska