Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“ (CROSBI ID 785752)

Druge vrste radova | izvještaj

Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka ; Erceg, Inja ; Košutić, Iva ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; Šabić, Josip Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“ // Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“. 2019.

Podaci o odgovornosti

Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka ; Erceg, Inja ; Košutić, Iva ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; Šabić, Josip

hrvatski

Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“

U razdoblju od veljače 2016. do veljače 2019. godine Institut za društvena istraživanja u Zagrebu proveo je uspostavni znanstveno- istraživački projekt, koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ), pod nazivom „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS)“. Iza ovog podugačkog naslova nalazi se namjera pronalaska znanstvenih odgovora na neke od naizgled jednostavnih, a zapravo vrlo zamršenih pitanja poput: Koliko se dugo djeca i mladi žele obrazovati? Što djeca i mladi ljudi žele postati, čime se žele baviti u životu i mijenja li se to kako odrastaju? Kako roditelji utječu na želje i snove vlastite djece? Kako odgojno-obrazovni radnici mogu pridonijeti ostvarivanju obrazovnih aspiracija djece i njihovih roditelja? Na ova i mnoga druga pitanja pokušalo se odgovoriti istraživanjem u kojem je u dvjema školskim godinama sudjelovalo 28 zagrebačkih osnovnih škola te više od 2700 učenika, roditelja i nastavnika. Istraživanje je osmišljeno i provedeno kao istraživački nacrt miješanog modela u kojem se kombiniraju kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativna faza istraživanja bila je usmjerena dubinskom ispitivanju obrazovnih aspiracija putem 1034 polustrukturirana intervjua provedena na 120 trijada sudionika sastavljenih od učenika, njihovih roditelja i učitelja iz pet zagrebačkih škola tijekom dviju školskih godina. Kvantitativna faza istraživanja sastojala se od ponavljanih primjena upitnika na učenicima iz 23 zagrebačke škole u trima različitim točkama mjerenja tijekom školskih godina 2016./2017. te 2017./2018. Ovakvim nacrtom predloženo istraživanje predstavlja prvi sustavni pokušaj longitudinalnog istraživanja ove teme u Republici Hrvatskoj. Ostvarivanje ovako ambicioznog znanstvenog pokušaja istraživanja ove teme ne bi bilo moguće bez vrlo bliske i uspješne suradnje istraživačkog tima i škola, učenika i roditelja. Ovo je završno izvješće namijenjeno prije svega stručnoj i široj javnosti kao pregled nekih osnovnih elemenata teme obrazovnih aspiracija, samog istraživanja te osnovnih rezultata. U njemu su prvo izložene osnovne postavke znanstvenog promišljanja o obrazovnim aspiracijama, opisani su cilj i metodologija istraživačkog projekta, izloženi neki rezultati kvantitativnog dijela istraživanja te predstavljene osnovne preporuke školama u vezi s adresiranjem obrazovnih aspiracija učenika i njihovih roditelja.

obrazovne aspiracije ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Education as a goal, wish, and hope. Final report of a scientific research project "Educational aspirations of pupils at transitional periods of Croatian elementary education: nature, determinants and change"

nije evidentirano

educational aspirations ; elementary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“

2019.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-6218-82-0

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija, Sociologija

Poveznice