Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 684903)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja
hrvatski
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
Većina osoba s teškoćama u razvoju suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim ozračjem omogućava se učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika tog procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim istraživanjem utvrdili su se položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u vezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno povoljan i ne odstupa od sociometrijskog statusa drugih učenika.
inkluzija, sociometrijski status, učenici s teškoćama u razvoju, škola
nije evidentirano
engleski
Attitudes of Primary School Pupils towards Inclusion and Sociometric Status of Pupils with Disabilities
nije evidentirano
inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
179-180.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Ileš, Tatjana
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-19-1
Podaci o skupu
1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija - Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
predavanje
05.12.2019-06.12.2019
Osijek, Hrvatska