Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036555

Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju


Rodić, Biljana; Tokić Zec, Ružica; Brust Nemet, Maja
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2019. str. 179-180 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1036555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
(Attitudes of Primary School Pupils towards Inclusion and Sociometric Status of Pupils with Disabilities)

Autori
Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2019, 179-180

ISBN
978-953-8181-19-1

Skup
1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05-06.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija, sociometrijski status, učenici s teškoćama u razvoju, škola
(inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school)

Sažetak
Većina osoba s teškoćama u razvoju suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim ozračjem omogućava se učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika tog procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim istraživanjem utvrdili su se položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u vezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno povoljan i ne odstupa od sociometrijskog statusa drugih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Maja Brust Nemet (autor)

Avatar Url Ružica Tokić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Rodić, Biljana; Tokić Zec, Ružica; Brust Nemet, Maja
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2019. str. 179-180 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rodić, B., Tokić Zec, R. & Brust Nemet, M. (2019) Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. U: Ileš, T. (ur.)Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju.
@article{article, editor = {Ile\v{s}, T.}, year = {2019}, pages = {179-180}, keywords = {inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school}, isbn = {978-953-8181-19-1}, title = {Attitudes of Primary School Pupils towards Inclusion and Sociometric Status of Pupils with Disabilities}, keyword = {inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }