Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 684903)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 179-180

Podaci o odgovornosti

Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja

hrvatski

Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju

Većina osoba s teškoćama u razvoju suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim ozračjem omogućava se učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika tog procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim istraživanjem utvrdili su se položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u vezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno povoljan i ne odstupa od sociometrijskog statusa drugih učenika.

inkluzija, sociometrijski status, učenici s teškoćama u razvoju, škola

nije evidentirano

engleski

Attitudes of Primary School Pupils towards Inclusion and Sociometric Status of Pupils with Disabilities

nije evidentirano

inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

179-180.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Ileš, Tatjana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-19-1

Podaci o skupu

1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija - Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

predavanje

05.12.2019-06.12.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano