Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus (CROSBI ID 684895)

Prilog sa skupa u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Krolo Crvelin, Anita ; Jukić, Ivona Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku / Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan (ur.). 2017. str. 326-335

Podaci o odgovornosti

Krolo Crvelin, Anita ; Jukić, Ivona

engleski

Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus

Mala i srednja poduzeća čine značajan dio ukupnog hrvatskog gospodarstva. Ona su pokretači tehnološkog napretka, inovacija i ekonomskog razvoja u visoko razvijenim zemljama, a njihova je uloga u ukupnom ekonomskom razvoju Republike Hrvatske sve vidljiva posljednjih godina. Te činjenice su također evidentne i u hrvatskom turizmu, gdje službeni pokazatelji govore kako mala i srednja poduzeća imaju sve veći udio u ukupnim rezultatima sektora. Nadalje, ona imaju i značajnu ulogu u obogaćivanju turističke ponude zemlje putem kreativnosti i poduzetničkog načina razmišljanja njihovih vlasnika. Iako na poslovanje organizacija utječu brojni činitelji, koji mogu i ne moraju biti pod njihovim utjecajem, iznadprosječna profitabilnost, kao ekonomska mjera uspjeha, rezultat je superiorne izrade i provedbe odgovarajuće konkurentske strategije. U ovom radu autorice istražuju način na koji se poduzetnici strateški ponašaju i reagiraju na promjene vanjskog okruženja kako bi osigurali i održali konkurentsku prednost, s fokusom na sektor turizma. Istraživanje je pokazalo da konkurentska strategija postaje ključni čimbenik pri odgovoru na pitanje Kako biti bolji od drugih?, što danas zapravo nije samo pitanje uspjeha već i opstanka u turističkoj industriji. Rezultati rada pokazuju kako vlasnici malih i srednjih poduzeća najčešće posjeduju ograničeno znanje u području praktičnog poslovnog planiranja. Nadalje, stvaranje konkurentske strategije malih i srednjih poduzeća u turizmu najčešće je rezultat invencije poduzetnika. Njihov je pristup krajnje intuitivan i često usmjeren na agresivno iskorištavanje prilika. Stvaranje odgovarajuće konkurentske strategije pojavljuje se kao ključno pitanje za dugoročni opstanak malih i srednjih poduzeća u turizmu, te kao osnovna odrednica njihove budućnosti.

competitive strategies, SMEs, tourism sector

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

326-335.

2017.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku

Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan

Šibenik: Veleučilište u Šibeniku

1846-6656

Podaci o skupu

International Scientific abd professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism

predavanje

12.10.2017-14.10.2017

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice