Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama (CROSBI ID 684866)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Essert, Sara Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama // Šesti hrvatski botanički simpozij s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka (Book of Abstracts) / Jasprica, Nenad ; Car, Ana (ur.). Zagreb: Kerschoffset, 2019. str. 12-12

Podaci o odgovornosti

Essert, Sara

hrvatski

Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama

Zadnjih desetljeća znanstvenici su brojnim istraživanjima dokazali pozitivan utjecaj pasa na djecu i odrasle osobe prilikom rehabilitacijskih, terapijskih i edukacijskih procesa. Upravo je stoga u svijetu pa i u Hrvatskoj sve prisutnije korištenje pasa u raznim ustanovama poput škola, bolnica, knjižnica, rehabilitacijskih centara, staračkih domova i drugdje. Prisustvo terapijskih i pomagačkih pasa na korisnike djeluje na način da kod njih smanjuje stres, budi pozitivne osjećaje, podiže motivaciju za izvršavanjem zadanih zadataka, potiče empatiju, a stvorena dobra atmosfera poboljšava usvajanje novih vještina i znanja kod korisnika. U Hrvatskoj trenutačno ne postoji zakonski regulirana edukacijska aktivnost uz pomoć životinja, no sve je više ravnatelja škola, vrtića i sličnih ustanova koji dopuštaju ulaz školovanim psima u njihove prostore s ciljem obrade novih nastavnih sadržaja s učenicima ili pak inovativnog i dinamičnog ponavljanja već obrađenih nastavnih jedinica. Sa svojim sam psom pomagačem do sada odradila oko 70 grupnih i individualnih radionica, a otprilike polovica njih bila je edukacijskog karaktera. Premda botaničke teme nisu najčešće teme koje se obrađuju sa psima pomagačima, u svom ću izlaganju pokazati da su i one vrlo dobar poligon za upotrebu pasa. Na primjeru radionice održane za 15 učenika četvrtog razreda OŠ Suvag s temom „Životni uvjeti biljaka“ objasnit ću kako se može školovanog psa primjerenog temperamenta uključiti u obrađivanje botaničke teme, koji su najveći izazovi na takvim radionicama te zašto učenici profitiraju od takvog vida nastave. Radionicu su anonimno ocijenili učenici i učiteljice, a uvid u rezultate ankete jasno ukazuje na pozitivne strane korištenja psa u nastavi.

terapijski psi, edukacija, školska djeca, motivacija, učenje

nije evidentirano

engleski

How to involve a therapy dog in teaching botanical topics

nije evidentirano

therapy dog, education, school children, motivation, learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-12.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Šesti hrvatski botanički simpozij s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka (Book of Abstracts)

Jasprica, Nenad ; Car, Ana

Zagreb: Kerschoffset

Podaci o skupu

6. hrvatski botanički simpozij = 6th Croatian Botanical Symposium

predavanje

30.08.2019-31.08.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija