Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

MUSIK IM DaF-UNTERRICHT (CROSBI ID 431342)

Ocjenski rad | diplomski rad

Puškar, Matija MUSIK IM DaF-UNTERRICHT / Šenjug Krleža, Ana (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Puškar, Matija

Šenjug Krleža, Ana

njemački

MUSIK IM DaF-UNTERRICHT

Glazba i glazbeni sadržaji se ne pojavljuju samo u nastavi glazbene kulture. Takvi sadržaji se često obrađuju i u nastavi stranog jezika jer pjevanje spada u aktivnosti koje su djeci vrlo bliske. Pri tome udžbenici stranog jezika imaju važnu ulogu. Naime, oni definiraju sadržaje koji će se obrađivati, a time i prisutnost glazbe u nastavi. U tom je smislu važno naglasiti kako glazba u nastavi jezika ima niz¸prednosti. Stoga ćemo ovim radom prikazati mogućnosti uporabe glazbe u nastavi njemačkog jezika s posebnim fokusom na razvijanju jezičnih vještina i znanja kod osnovnoškolske djece. Kako bismo stekli uvid u prisutnost glazbe u nastavi njemačkog jezika istražili smo pjesme koje se pojavljuju u udžbenicima za osnovnu školu. Zbog toga smo u drugom dijelu rada analizirali udžbenike za učenje njemačkog kao 2. stranog jezika (od 4.-8. razreda). Cilj istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri su prisutne pjesme i koje vrste pjesama se pojavljuju u udžbenicima. Pri tome smo usmjerili pozornost na zadatke koji prate pojedina glazbena djela kako bismo utvrdili jesu li primjereni za poticanje stranojezičnih vještina i znanja. Istraživanje je pokazalo da je glazba u nastavi stranog jezika prisutna, ali nije jednako zastupljena u svim udžbenicima. Takvi sadržaji su pretežito prisutni u udžbenicima za 4. i 5. razrede. Utvrdili smo da je većina glazbenih sadržaja specifično razvijena za nastavu njemačkog jezika, dakle autentična glazbena djela rijetko se pojavljuju. Također smo ustanovili da glazbeni sadržaji imaju mali broj popratnih zadataka koji bi na odgovarajući način razvijali jezična znanja i vještine u učenica i učenika.

Musik, DaF-Unterricht, Lehrwerkanalyse, dydaktisierung von Liedern, sprachlichke Fertigkeiten und Kentnisse

nije evidentirano

engleski

MUSIC IN GERMAN LANGUAGE LEARNING

nije evidentirano

Music, German language learning, textbook analysis, activities with songs, linguistic skills and knowledge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

77

12.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti