Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću (CROSBI ID 431341)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bajsić, Ivona Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću / Šenjug Krleža, Ana ; Drvodelić, Maja (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Bajsić, Ivona

Šenjug Krleža, Ana ; Drvodelić, Maja

hrvatski

Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću

Već od malih nogu, posebice unutar odgojno - obrazovnih ustanova, djeca se susreću s pripadnicima različitih kulturnih skupina. Dok neka djeca pozitivno reagiraju na izloženost novim kulturama, druga u istoj situaciji iskazuju negativne reakcije. Kako bi što više prevladale pozitivne reakcije te se razvilo društvo koje će se temeljiti na tolerantnoj interakciji različitih kultura, pojavila se potreba za razvojem međukulturnih kompetencija kod djece već od najranije dobi, a s ciljem primjerene i uspješne komunikacije u međukulturnim situacijama na temelju vlastitog međukulturnog znanja, vještina i stavova (Deardorff, 2008). Pritom se postavlja pitanje optimalne dobi u kojoj je poželjno integrirati razvoj ove kompetencije u odgoj i obrazovanje djece. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati potencijal djece predškolske dobi za razvoj međukulturne kompetencije. Istraživanje je provedeno s djecom starosne dobi između tri i sedam godina koja su uključena u program ranog i predškolskog odgoja u jednom Montessori vrtiću (N=51). Uzimajući u obzir razvojnu dob djece, u istraživanju su korištene sljedeće kvalitativne istraživačke metode: metoda persona doll, metoda vinjete, metoda fokus grupe. Navedenim se metodama ispitivao način na koji djeca predškolske dobi reagiraju pri susretu s pojedincima različitih kultura te kako promišljaju u i o tim situacijama. Dobiveni rezultati pokazuju kako djeca predškolske dobi u kontaktu s pojedincima različite boje kože ili fizionomije lica iskazuju otvorenost i interes. U pravilu ne uočavaju različitosti između sebe i drugih temeljene na specifičnom izgledu. Ako uočavaju razlike, one za njih neće predstavljati prepreku u socijalizaciji i interakciji s drugom djecom. Takvi nalazi ukazuju na načelnu otvorenost djece prema stranome i nepoznatome (tzv. Weltoffenheit, Leopold-Mudrack, 1998) te u tom smislu na potencijal djece predškolske dobi za razvoj međukulturne kompetencije. Taj je potencijal važno iskoristiti na način da se već u predškolske ustanove sustavno integriraju aktivnosti i sadržaji s ciljem promicanja međukulturne kompetencije. Takav bi pristup mogao biti temelj za ostvarenje kvalitetnog suživota pojedinaca različitih kultura s naglaskom na toleranciju, prihvaćanje i poštovanje.

međukulturne kompetencije ; metoda persona doll ; Montessori vrtić ; rani i predškolski odgoj ; vinjeta

nije evidentirano

engleski

Intercultural Competences in Pre-school Institutions – Empirical Research in a Montessori Kindergarten

nije evidentirano

intercultural competences ; Montessori kindergarten ; persona doll method ; pre-school education ; vignette method

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

20.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija