Urban tourism development perspective - case study Berlin (CROSBI ID 684826)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Geić, Stanko ; Jurišić, Marijana ; Ćorluka, Goran
engleski
Urban tourism development perspective - case study Berlin
Procesom litoralizacija, urbanizacije i metropolizacije danas u Europi postoje gradovi raznih veličina u kojima živi oko 80% ukupnog stanovništva. Gradovi sa preko milijun stanovnika ostvaruju 25% veći BDP od europskog prosjeka, a 40% veći BDP od prosječnog nacionalnog BDP-a, te ujedno zauzimaju poziciju promotora inovacija i znanja. Urbanizacija gradova vodi ka natjecanju za status i komparativnu prednost snagom svojih argumenata, pri čemu turizam postaje nezaobilazna i sastavna funkcija europskih gradova. Urbana središta prepoznala su mogućnost turističke valorizacije svoje povijesne baštine, te identificirala su gospodarsku, društvenu i razvojnu korist koja proizlazi iz turizma. Usprkos relevantnosti urbanog turizma u svjetskim turističkim tokovima istraživači mu ne daju dovoljnu pažnju. Gradove kao receptivna područja obilježava izrazita heterogenost potražnje, motivirana raznim potrebama. Razvoj turizma u urbanim središtima zahtjeva kontinuirano upravljanje gradom kao turističkom destinacijom uz usuglašenost s planovima razvoja drugih djelatnosti. Važnost grada kao selektivnog turističkog odredišta određuje se na temelju brojnih sadržaja koji grad čine atraktivnom turističkom destinacijom. Bogata resursno atrakcijska osnova grada temelj je razvoja turizma Berilna, pri čemu turizam doživljava veći rast od bilo kojeg drugog sektora, pa je broj noćenja u 2012. godini dosegao svoj maksimum od 24, 8 milijuna noćenja, porast od 11, 4% u odnosu na 2011, čime je kao jedna od najdinamičnijih i najkonkurentnijih urbanih destinacija u Europi zauzeo je treću poziciju nakon Londona i Pariza. S namjerom pozicioniranja Berlina kao urbanog turističkog odredišta provedeno je primarno istraživanje primjenom anketnog upitnika na uzroku od 271 ispitanika. Na osnovi rezultata istraživanja moguće je Berlin percipirati kao grad urbanog turizma, čiji je primarni tržišni segment potražnja mlađe starosne dobi, sa kraćim vremenom boravka, primarnom aktivnosti razgledavanjem atrakcija, boravkom u samom centru grada i uz korištenje raznih smještajnih mogućnosti.
urban tourism, selective toruism, attraction, development, Berlin
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
197-209.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Contemporary Issues in Economy and Technology
Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana
Split: Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu
978-953-7220-15-0
2544-2384
Podaci o skupu
1st International scientific and professional conference Contemporary Issues in Economy and Technology
predavanje
19.06.2014-21.06.2014
Split, Hrvatska