POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM (CROSBI ID 271641)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gulešić Machata, Milvia ; Udier, Sanda Lucija
hrvatski
POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM
Gramatičke su kategorije razredi u koje se uvrštavaju riječi prema svojoj tvorbi ili funkciji. Što su jezici srodniji, manji je broj kategorija koje postoje samo u jednome od njih pa su gramatičke kategorije u slavenskim jezicima gotovo podudarne, a umnogome su podudarni i njihovi kategorijski oblici. Situacija se usložnjava kad se nastoji ovladati jezikom koji je po srodnosti udaljeniji jer je više kategorija koje postoje samo u jednome u njih. Važno je da poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika budu svjesni poteškoća koje mogu nastati u procesu ovladavanja zahvaljujući razlikama u gramatičkim kategorijama između prvoga jezika učenika i hrvatskoga jezika. U radu se iznose moguće poteškoće na koje govornici pojedinih jezika nailaze u ovladavanju hrvatskim kao inim jezikom (HIJ-em), a koje su uvjetovane razlikama u gramatičkim kategorijama između njihova prvoga jezika i hrvatskoga jezika, te o načinima kako se te poteškoće mogu smanjiti i prevladati te učiniti njegovo ovladavanje učinkovitijim i uspješnijim.
gramatičke kategorije, poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika, ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom
nije evidentirano
engleski
GRAMMATICAL CATEGORIES AND THEIR FORMS IN LEARNING CROATIAN AS A FOREIGN AND A SECOND LANGUAGE
nije evidentirano
grammatical categories, grammatical competence, teaching Croatian as L2, learning Croatian as L2
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48 (1-2)
2019.
7-23
objavljeno
0351-0840
2459-671X
10.22210/strjez/48/1