Analiza slučaja: Disleksija i disgrafija u nastavi engleskoga jezika (CROSBI ID 271633)
Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rogulj, Jasmina ; Koren Sonja
hrvatski
Analiza slučaja: Disleksija i disgrafija u nastavi engleskoga jezika
Tijekom devedesetih godina protekloga stoljeća, nizom zakonskih propisa i akata utvrđen je način obrazovanja učenika s teškoćama u hrvatskom osnovnoškolskom i srednjoškolskom sustavu. Prvi dio ovoga rada posvećen je teorijskom okviru koji se odnosi na posebne obrazovne potrebe uvjetovane raznovrsnim oštećenjima ili teškoćama u učenju s posebnim naglaskom na disleksiju i disgrafiju. Drugi dio rada prikazuje studiju slučaja srednjoškolskoga učenika s teškoćama čitanja i pisanja po tipu disleksije i disgrafije. Cilj ovoga kvalitativnog istraživanja je sagledati postupke koji se provode u svrhu identificiranja i uključivanja djece s teškoćama u učenju u srednjoškolsko obrazovanje, definirati probleme koji se uočavaju kod učenika s teškoćama u čitanju i pisanju tijekom učenja engleskoga jezika te utvrditi način na koji nastavnici mogu individualizirati nastavu engleskoga jezika za učenike s disleksijom i disgrafijom. Neupitno je da učenici s teškoćama, prema hrvatskom zakonodavstvu, ostvaruju pravo na primjerene programe obrazovanja i pedagoško-didaktičku prilagodbu i da postoji suradnja između nastavnika i stručnih službi, no čini se da obrazovna praksa ukazuje na to da mjesta za napredak još uvijek ima.
učenici s teškoćama u učenju ; disleksija ; disgrafija ; zakonska regulativa
nije evidentirano
engleski
Case Study: Dyslexia and Dysgraphia in English Language Teaching
nije evidentirano
pupils with learning difficulties ; dyslexia ; dysgraphia ; legal framework
nije evidentirano