Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1035580

Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto


Rijavec, Majda; Ljubin Golub, Tajana; Brebrić, Zdenka
Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju-STOO. Pedagogija i psihologija: Od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 243-258 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto
(A candy or two at the age of six: Does it matter in later school life and why?)

Autori
Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju-STOO. Pedagogija i psihologija: Od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 243-258

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija povodom stote obljetnice fakulteta- Faculty of Teacher Education University of Zagreb Conference

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.-17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Odgoda zadovoljstva ; emocionalna inteligencija ; kvaliteta školskog života ; samoregulacija ; zadovoljstvo životom
(Delay of gratification ; emotional intelligence, quality of school life, self regulation, life satisfaction)

Sažetak
Dječja sposobnost regulacije u predškolskoj dobi jedan je od najvažnijih čimbenika za kasnije različite akademske ishode tijekom života. U ovome radu istražili smo kako odgoda zadovoljstva mjerena kod predškolske djece stare 6 godina predviđa njihovu emocionalnu inteligenciju, kvalitetu školskoga života i zadovoljstvo životom u kasnijim razredima osnovne škole. Osim toga, ispitana je medijacijska uloga emocionalne inteligencije u odnosu odgode zadovoljstva u predškolskoj dobi i kasnije kvalitete školskoga života i zadovoljstva životom. Uzorak se sastojao od 141 učenika (48, 2 % djevojčica). Mjera odgode zadovoljstva primjenjena je u dobi od 6 godina djeteta, a ostale mjere u sedmom za dio ispitnika, odnosno osmom razredu za drugi dio ispitnika. Odgoda zadovoljstva mjerena je klasičnim zadatkom: djeca mogu pojesti jedan slatkiš odmah ili mogu dobiti više slatkiša ako odluče na njih pričekati neko vrijeme. Druge mjere uključivale su Skalu emocionalne inteligencije (Wong i Low, 2002), Upitnik kvalitete školskoga života (Leonard, 2002 ; Raboteg Šarić, Šakić i Brajša- Žganec, 2009) i Skalu učeničkoga zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Učenici koji su bili uspješni u odgodi zadovoljstva u predškolskoj dobi, u kasnijoj dobi imali su veće zadovoljstvo životom, veću percipiranu školsku uspješnost i veću emocionalnu inteligenciju. Medijacijske analize pokazale su da je sveukupna emocionalna inteligencija medijator odnosa između odgode zadovoljstva i zadovoljstva životom. Osim toga, komponenta emocionalne inteligencije Korištenje emocija za samomotivaciju pokazala se značajnim medijatorom u odnosu između odgode zadovoljstva i percipirane školske uspješnosti. Može se zaključiti da bi osnaživanja regulatornih mehanizama u predškolskoj dobi moglo biti korisno za zadovoljstvo životom i percipiranu školsku uspješnost u višim razredima osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb