Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto (CROSBI ID 684615)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju-STOO. Pedagogija i psihologija: Od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 243-258

Podaci o odgovornosti

Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka

hrvatski

Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto

Dječja sposobnost regulacije u predškolskoj dobi jedan je od najvažnijih čimbenika za kasnije različite akademske ishode tijekom života. U ovome radu istražili smo kako odgoda zadovoljstva mjerena kod predškolske djece stare 6 godina predviđa njihovu emocionalnu inteligenciju, kvalitetu školskoga života i zadovoljstvo životom u kasnijim razredima osnovne škole. Osim toga, ispitana je medijacijska uloga emocionalne inteligencije u odnosu odgode zadovoljstva u predškolskoj dobi i kasnije kvalitete školskoga života i zadovoljstva životom. Uzorak se sastojao od 141 učenika (48, 2 % djevojčica). Mjera odgode zadovoljstva primjenjena je u dobi od 6 godina djeteta, a ostale mjere u sedmom za dio ispitnika, odnosno osmom razredu za drugi dio ispitnika. Odgoda zadovoljstva mjerena je klasičnim zadatkom: djeca mogu pojesti jedan slatkiš odmah ili mogu dobiti više slatkiša ako odluče na njih pričekati neko vrijeme. Druge mjere uključivale su Skalu emocionalne inteligencije (Wong i Low, 2002), Upitnik kvalitete školskoga života (Leonard, 2002 ; Raboteg Šarić, Šakić i Brajša- Žganec, 2009) i Skalu učeničkoga zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Učenici koji su bili uspješni u odgodi zadovoljstva u predškolskoj dobi, u kasnijoj dobi imali su veće zadovoljstvo životom, veću percipiranu školsku uspješnost i veću emocionalnu inteligenciju. Medijacijske analize pokazale su da je sveukupna emocionalna inteligencija medijator odnosa između odgode zadovoljstva i zadovoljstva životom. Osim toga, komponenta emocionalne inteligencije Korištenje emocija za samomotivaciju pokazala se značajnim medijatorom u odnosu između odgode zadovoljstva i percipirane školske uspješnosti. Može se zaključiti da bi osnaživanja regulatornih mehanizama u predškolskoj dobi moglo biti korisno za zadovoljstvo životom i percipiranu školsku uspješnost u višim razredima osnovne škole.

odgoda zadovoljstva ; emocionalna inteligencija ; kvaliteta školskog života ; samoregulacija ; zadovoljstvo životom

nije evidentirano

engleski

A candy or two at the age of six: Does it matter in later school life and why?

nije evidentirano

delay of gratification ; emotional intelligence, quality of school life, self regulation, life satisfaction

nije evidentirano

Podaci o prilogu

243-258.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju-STOO. Pedagogija i psihologija: Od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina

Klasnić, Irena

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-68-4

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Obrazovne znanosti