Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto (CROSBI ID 684615)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka
hrvatski
Jedan ili dva slatkiša u dobi od šest godina: je li to važno za kasniji školski život i zašto
Dječja sposobnost regulacije u predškolskoj dobi jedan je od najvažnijih čimbenika za kasnije različite akademske ishode tijekom života. U ovome radu istražili smo kako odgoda zadovoljstva mjerena kod predškolske djece stare 6 godina predviđa njihovu emocionalnu inteligenciju, kvalitetu školskoga života i zadovoljstvo životom u kasnijim razredima osnovne škole. Osim toga, ispitana je medijacijska uloga emocionalne inteligencije u odnosu odgode zadovoljstva u predškolskoj dobi i kasnije kvalitete školskoga života i zadovoljstva životom. Uzorak se sastojao od 141 učenika (48, 2 % djevojčica). Mjera odgode zadovoljstva primjenjena je u dobi od 6 godina djeteta, a ostale mjere u sedmom za dio ispitnika, odnosno osmom razredu za drugi dio ispitnika. Odgoda zadovoljstva mjerena je klasičnim zadatkom: djeca mogu pojesti jedan slatkiš odmah ili mogu dobiti više slatkiša ako odluče na njih pričekati neko vrijeme. Druge mjere uključivale su Skalu emocionalne inteligencije (Wong i Low, 2002), Upitnik kvalitete školskoga života (Leonard, 2002 ; Raboteg Šarić, Šakić i Brajša- Žganec, 2009) i Skalu učeničkoga zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Učenici koji su bili uspješni u odgodi zadovoljstva u predškolskoj dobi, u kasnijoj dobi imali su veće zadovoljstvo životom, veću percipiranu školsku uspješnost i veću emocionalnu inteligenciju. Medijacijske analize pokazale su da je sveukupna emocionalna inteligencija medijator odnosa između odgode zadovoljstva i zadovoljstva životom. Osim toga, komponenta emocionalne inteligencije Korištenje emocija za samomotivaciju pokazala se značajnim medijatorom u odnosu između odgode zadovoljstva i percipirane školske uspješnosti. Može se zaključiti da bi osnaživanja regulatornih mehanizama u predškolskoj dobi moglo biti korisno za zadovoljstvo životom i percipiranu školsku uspješnost u višim razredima osnovne škole.
odgoda zadovoljstva ; emocionalna inteligencija ; kvaliteta školskog života ; samoregulacija ; zadovoljstvo životom
nije evidentirano
engleski
A candy or two at the age of six: Does it matter in later school life and why?
nije evidentirano
delay of gratification ; emotional intelligence, quality of school life, self regulation, life satisfaction
nije evidentirano
Podaci o prilogu
243-258.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju-STOO. Pedagogija i psihologija: Od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
Klasnić, Irena
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-68-4
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
predavanje
15.11.2019-17.11.2019
Zagreb, Hrvatska