Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola (CROSBI ID 431291)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Drvodelić, Maja Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola / Domović, Vlatka (mentor); Zagreb, Hrvatska, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Drvodelić, Maja

Domović, Vlatka

hrvatski

Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola

U ovome radu prikazane su teorijske i konceptualne osnove te nalazi istraživanja stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i samovrednovanja škola. Rad započinje prikazom teorija vodstva od njegovih začetaka do danas s posebnim naglaskom na teoriju puta do cilja prema kojoj se razlikuje usmjeravajuće, surađujuće, podržavajuće i vodstvo usmjereno na postignuće. Slijedi povijesni pregled istraživanja organizacijskog, a potom i školskog ozračja kao i pregled instrumenata razvijenih za ispitivanje školskog ozračja. Nadalje, prikazan je koncept samovrednovanja škola, pregled razvoja samovrednovanja škola u različitim obrazovnim sustavima i implementacija procesa samovrednovanja u odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i odnosa učitelja razredne nastave prema procesu samovrednovanja škola. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik vodstva puta do cilja (Indvik, 1988), Skala radne okoline (Moos i Insel, 1981) i upitnik Odnos učitelja prema samovrednovanju škole koji je kreiran za potrebe ovog istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 450 učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost stilova vodstva ravnatelja s pojedinim dimenzijama školskog ozračja. Nadalje, vodstvo usmjereno na postignuće povezano je s učiteljskom željom za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škole. Podržavajući stil vodstva povezan je sa stavom kolektiva prema samovrednovanju škola. Pojedine subdimenzije školskog ozračja značajni su prediktori učiteljskog stava prema samovrednovanju, želje za učitelja za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škola, pozitivnog stava kolektiva prema procesu samovrednovanja i namjere učitelja da se uključe u proces samovrednovanja škole. Istraživanjem nije potvrđena medijacijska uloga ozračja između stila vodstva ravnatelja i odnosa učitelja prema procesu samovrednovanja škola.

stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozrače, samovrednovanje škola, odnos učitelja prema samovrednovanju škola

nije evidentirano

engleski

Principals' leadership styles, school climate and primary school self-evaluation

nije evidentirano

principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

188

16.05.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija