Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola (CROSBI ID 431291)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Drvodelić, Maja
Domović, Vlatka
hrvatski
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola
U ovome radu prikazane su teorijske i konceptualne osnove te nalazi istraživanja stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i samovrednovanja škola. Rad započinje prikazom teorija vodstva od njegovih začetaka do danas s posebnim naglaskom na teoriju puta do cilja prema kojoj se razlikuje usmjeravajuće, surađujuće, podržavajuće i vodstvo usmjereno na postignuće. Slijedi povijesni pregled istraživanja organizacijskog, a potom i školskog ozračja kao i pregled instrumenata razvijenih za ispitivanje školskog ozračja. Nadalje, prikazan je koncept samovrednovanja škola, pregled razvoja samovrednovanja škola u različitim obrazovnim sustavima i implementacija procesa samovrednovanja u odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i odnosa učitelja razredne nastave prema procesu samovrednovanja škola. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik vodstva puta do cilja (Indvik, 1988), Skala radne okoline (Moos i Insel, 1981) i upitnik Odnos učitelja prema samovrednovanju škole koji je kreiran za potrebe ovog istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 450 učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost stilova vodstva ravnatelja s pojedinim dimenzijama školskog ozračja. Nadalje, vodstvo usmjereno na postignuće povezano je s učiteljskom željom za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škole. Podržavajući stil vodstva povezan je sa stavom kolektiva prema samovrednovanju škola. Pojedine subdimenzije školskog ozračja značajni su prediktori učiteljskog stava prema samovrednovanju, želje za učitelja za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škola, pozitivnog stava kolektiva prema procesu samovrednovanja i namjere učitelja da se uključe u proces samovrednovanja škole. Istraživanjem nije potvrđena medijacijska uloga ozračja između stila vodstva ravnatelja i odnosa učitelja prema procesu samovrednovanja škola.
stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozrače, samovrednovanje škola, odnos učitelja prema samovrednovanju škola
nije evidentirano
engleski
Principals' leadership styles, school climate and primary school self-evaluation
nije evidentirano
principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
188
16.05.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb, Hrvatska