Usvojenost zelenog marketinga među mladim potrošačima u Hrvatskoj (CROSBI ID 271477)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Širola, Davor ; Rosandić, Anabela
hrvatski
Usvojenost zelenog marketinga među mladim potrošačima u Hrvatskoj
Posljednjih godina globalne promjene koje se događaju u okolini i u društvu dovode do sve veće svijesti pojedinaca o potrebi očuvanja okoliša, a time i očuvanja vlastite kvalitete života. Povećanjem ekološke svijesti dolazi do stvaranja novog segmenta potrošača, tzv. zelenih potrošača, koji se zalažu za proizvode koji nemaju negativne utjecaje na okolinu u kojoj živimo. Nastankom zelenih potrošača stvaraju se i oblikuju aktivnosti koje se mogu nazvati zelenim marketingom, što podrazumijeva proizvode koji uzimaju u obzir njihov utjecaj na okoliš i društvo. Empirijsko istraživanje u sklopu rada provedeno je primjenom teorije planiranog ponašanja s ciljem utvrđivanja varijabli koje predstavljaju prediktore spremnosti na kupnju i uporabu ekoloških proizvoda i usluga prvenstveno u mlađe populacije. Rezultati istraživanja upućuju da su stavovi zabrinutosti za okoliš, znanje o tematici ekologije i svijest o važnosti očuvanja okoliša statistički značajno povezani s namjerama kupnje i uporabe ekoloških proizvoda i usluga, dok subjektivne norme nemaju statistički značajnu povezanost. Veća zabrinutost za okoliš utvrđena je kod žena te kod starijeg dijela ispitanika.
zeleni marketing ; okoliš ; teorija planiranog ponašanja
nije evidentirano
engleski
GREEN MARKETING ACCEPTANCE AMONG YOUNG CROATIAN CONSUMERS
nije evidentirano
green marketing ; environment ; theory of planned behaviour
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (1)
2019.
223-238
objavljeno
1848-1299
1849-1723
10.31784/zvr.7.1.16
Povezanost rada
Ekonomija