Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920- ih (CROSBI ID 684451)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Magaš Bilandžić, Lovorka Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920- ih // Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. / Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 55-56

Podaci o odgovornosti

Magaš Bilandžić, Lovorka

hrvatski

Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920- ih

U drugoj polovici 1920-ih brojni zagrebački studenti i budući istaknuti umjetnici, među kojima je i Vladan Desnica, boravili su i školovali se u Parizu. Internacionalna atmosfera i multikulturalizam francuske metropole, bogata kulturna ponuda – aktualne izložbe, najnovije kazališne uspješnice, popularne izvedbe u music hallovima i ritmovi jazz- glazbe – te aktivan društveni život, koji se odvijao u kavanama oko bulevara Raspail i Montparnasse, imali su važnu ulogu u njihovu formiranju. Samostalno ili kao stipendisti Francuske vlade u Parizu tih godina usavršavali su se Sergije Glumac, Krsto Hegedušić, Sonja Kovačić-Tajčević, Omer Mujadžić, Vjekoslav Parać, Ivo Režek i drugi koji su po povratku u Hrvatsku pridonijeli transferu iskustava, vizualnih obrazaca i stilskih formacija (kubizma, neoklasicizma) te osuvremenjivanju lokalne likovne scene. Slavko Batušić boravio je u Parizu kao stipendist Narodnog kazališta (1925./1926.) i zagrebačku javnost izvještavao o kazališnim novitetima, a važnu ulogu u njezinu upoznavanju s ostvarenjima vodećih protagonista pariških umjetničkih krugova imao je Branko Ve Poljanski koji je 1927. u Zagrebu organizirao Izložbu savremenih pariških majstora slikara. U izlaganju će biti riječi o autorima čije su formativne putanje obilježili školovanje i boravak na liniji Zagreb – Pariz, te utjecaju pariškoga društvenog i kulturnog života na zagrebačku umjetničku scenu i svakodnevicu u razdoblju od 1926. do 1930., odnosno u vrijeme Desničinih studentskih godina i njegova pariškog intermezza (1927./1928.). Pri tome posebna pažnja posvetit će se recepciji pariških impulsa u hrvatskom slikarstvu, grafičkom dizajnu i scenografiji.

Pariz, Zagreb, umjetničke veze, Académie André Lhote, slikarstvo, scenografija, grafički dizajn, kubizam, neoklasicizam, avangarda, Montparnasse, izložbe

nije evidentirano

engleski

Paris - Zagreb: Artistic Relationships in the 2nd Half of the 1920s

nije evidentirano

Paris, Zagreb, artistic connections, Académie André Lhote, painting, stage design, graphic design, Cubism, Neoclassicism, Avant-Garde, interwar period, Montparnasse, exhibitions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-56.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967.

Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-832-1

Podaci o skupu

Znanstveni skup Desničini susreti 2019

predavanje

22.11.2019-23.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti