Model knjižničnih usluga za nezaposlene osobe (CROSBI ID 431250)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Zubac, Andreja
Barbarić, Ana
hrvatski
Model knjižničnih usluga za nezaposlene osobe
Teorijski (pregledni) dio doktorskog rada zasniva se na analizi postojeće literature vezane uz ovu tematiku. Temelj mu je u tri pristupa: društveno- kulturnom i obrazovnom (Lloyd), društveno- fenomenološkom (Savolainen) te društveno- prostornom pristupu (Jochumsen i suradnici). U kontekstu suvremenog društva (informacijsko- tehnološkog, inkluzivnog i kohezivnog) jedna od novih usluga narodnih knjižnica je pružanje karijerne pomoći nezaposlenim građanima koji, prema tipologiji Željke Šporer, pripadaju društveno isključenoj skupini građana. U empirijskom dijelu istražene su potrebe nezaposlenih građana i obrasci njihova ponašanja u kontekstu poslovanja narodnih knjižnica. Ispitani su dvojnom metodologijom: kvantitativnom metodom instrumentom ankete u Osječko-baranjskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji na temelju slučajnog uzorka, te kvalitativnom metodom intervjua kojim je ispitan namjerni uzorak (ravnatelji i voditelji narodnih knjižnica) da bi se dodatno utvrdilo postojeće stanje. Tumače se rezultati istraživanja i potiče razvoj karijerne pomoći u knjižničnom okružju kroz oformljeni Model. Zaključni dio rada obuhvaća glavne rezultate rada u odnosu na postavljeni cilj i hipoteze te predlaže smjer suvremenih zadaća narodnih knjižnica u odnosu na postavljeni izvorni znanstveni doprinos. Istraživanjem je utvrđeno da nezaposleni građani često nisu svjesni koja je uloga narodne knjižnice u zajednici i u skladu s tim koje sve usluge narodna knjižnica pruža građanima ; da nezaposleni građani imaju različite potrebe, da 2/3 ispitanika nisu članovi narodne knjižnice, da 1/3 ispitanika nema knjižnicu u mjestu stanovanja, da je više od polovice narodnih knjižnica zatvoreno za ranjive skupine građana, da je veliki broj ispitanih informacijski nepismen, da se građani u knjižnici ne druže, da nisu zadovoljni ponuđenim uslugama i dr. Marketing, promicateljske i promocijske aktivnosti u narodnim knjižnicama kao i zagovaranje njezinog poslovanja u zajednici nedovoljno su zastupljeni ili ih nema. Nalaz istraživanja pokazao je da u narodnim (gradskim i općinskim) knjižnicama u Osječko- baranjskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji ne postoji jedinstveni okvir unutar kojega bi se odvijao njihov konceptni rad i dr. Istraživanjima (anketnim i intervjuvskim) dokazano je da je o istinskoj inkluziji zaista teško govoriti u narodnim knjižnicama Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije.
informacijske potrebe, informacijsko ponašanje, narodne knjižnice, nezaposleni građani, koncept karijerna pomoć, model, održivi razvoj, Osječko-baranjska županija, Vukovarsko-srijemska županija, Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Model of library services for unemployed persons
nije evidentirano
information needs, information behaviour, public libraries, unemployed citizens, concept career help, model, sustainable development, Osijek-Baranja County, Vukovar-Srijem County, Republic of Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
358
30.05.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb