Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Visokoškolske aspiracije učenika osnovnih škola: uloga društvenog statusa, ograničenih mogućnosti i školskog konteksta (CROSBI ID 684268)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šabić, Josip Visokoškolske aspiracije učenika osnovnih škola: uloga društvenog statusa, ograničenih mogućnosti i školskog konteksta // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 41-41

Podaci o odgovornosti

Šabić, Josip

hrvatski

Visokoškolske aspiracije učenika osnovnih škola: uloga društvenog statusa, ograničenih mogućnosti i školskog konteksta

U ovom radu razmatramo doprinos varijabli karakterističnih za teorijske modele postizanja društvenog statusa (engl. status attainment) i ograničenih mogućnosti (engl. blocked opportunities), te varijabli školskog konteksta, u predikciji aspiracija za studiranjem kod učenika na kraju osnovne škole. Učenici su longitudinalno praćeni tijekom 7. i 8. razreda (N = 823) te su u tri navrata ispunjavali različite upitničke mjere. U ordinalnom višerazinskom modelu, kao kriterijska varijabla korištena je čestica „U budućnosti želim ići na fakultet“ na Likertovoj skali od 5 stupnjeva (1 - Uopće se ne slažem, 5 – U potpunosti se slažem), na koju su učenici odgovarali na kraju 8. razreda. Kao prediktori na razini učenika korištene su mjere obrazovnog i radnog statusa roditelja, učeničkog posjedovanja vlastite sobe, radnog stola i računala, roditeljskih obrazovnih aspiracija za dijete, roditeljske akademske podrške djetetu, školskog uspjeha, učeničkog zadovoljstva školom, opterećenosti školskim obvezama te akademske samoefikasnosti. Na razini škole, kao prediktori korišteni su prosječni školski uspjeh, veličina škole i razrednih odjela te cijene nekretnina u katastarskoj općini kojoj škola pripada. Spol je korišten kao kontrolna varijabla. Iz rezultata proizlazi da oba teorijska modela doprinose objašnjenju učeničkih aspiracija za studiranjem putem prediktora odmjerenih na individualnoj razini: model postizanja društvenog statusa putem roditeljskih obrazovnih aspiracija za dijete, majčinske akademske podrške i posjedovanja radnog stola, a model ograničenih mogućnosti putem školskih ocjena i zadovoljstva školom. S druge strane, školski kontekst ne doprinosi objašnjenju učeničkih aspiracija za studiranjem. Učenici koji pohađaju različite škole, no imaju slične individualne karakteristike, vjerojatno će imati i slične aspiracije za studiranjem. Nadalje, djevojčice imaju više aspiracije za studiranjem od dječaka. Rad završava komentarom relevantnosti nalaza za obrazovnu praksu.

obrazovne aspiracije ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Elementary school pupils’ aspirations for higher education: the role of status attainment, blocked opportunities and school context

nije evidentirano

educational aspirations ; elementary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-41.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti