Je li Katolička crkva u hrvatskim medijima "institucija slučaja"? Medijsko izvještavanje u Jutarnjem listu i Večernjem listu u vrijeme kriznih situacija (CROSBI ID 684259)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peran, Suzana ; Raguž, Anđelka
hrvatski
Je li Katolička crkva u hrvatskim medijima "institucija slučaja"? Medijsko izvještavanje u Jutarnjem listu i Večernjem listu u vrijeme kriznih situacija
U radu će se kroz kontekst društvenih situacija u Hrvatskoj, očitovanih kroz: donošenje Zakona o medicinski potpomognutoj oplodnji iz 2013. i prolasku ekonomskih migranata, tražitelja azila i izbjeglica iz 2017. godine, ilustrirati značaj statusa i slike Katoličke crkve u hrvatskim medijima. S time u vezi, rad se temelji na rezultatima analize sadržaja najčitanijih dnevnih novina Jutarnjeg lista i Večernjeg lista i njihovih virtualnih ekstenzija, s osobitim obzirom na proučavanje položaja Katoličke crkve u medijima u situacijama manifestacije određenih društvenih prijepora, koje su ju izdvojile kao važnog aktera na društvenoj sceni. U radu nas zato s jedne stranezanima, koliko je ta vjerska zajednica i njezino djelovanje bilo medijski vidljivo te tko je govorio (krizno nastupao) u ime Katoličke crkve u objavama koje su se odnosile na određena svjetonazorska pitanja. S druge strane, zanima nas tko čita virtualno objavljeni sadržaj o vjerskim zajednicama, odnosno, na koji način komentari čitatelja oblikuju vjersku prezentaciju sadržaja. Polazeći od pretpostavke da su vjerske zajednice u objavama svjetovnih medija često marginalizirane i djelomično obilježene političkom konotacijom, posebno nas u empirijskom istraživanju zanima, koliko se medijskog prostora u analiziranim medijima daje zauzimanju vjerskih zajednica za marginalizirane skupine u društvu, osobito siromašne, ekonomske migrante, tražitelje azila i izbjeglice te je li pristup Katoličkoj crkvi stihijski oblikovan kao „instituciji slučaja“? Kvalitativnom analizom sadržaja, istražujemo, jesu li i kako komentari čitatelja, reprezentirali uvredljiv diskurs u vezi s drugim, nepoznatim ljudima i kulturama. Zaključno se osvrćemo i na stil komunikacije Katoličke crkve spram šire ciljne javnosti. U suvremenim uvjetima, gdje je i komunikacija vjerskih institucija, medijski posredovana i digitalno oblikovana, mediji imaju izuzetnu moć pri prezentaciji događaja i mišljenja na određeni način, ali i posljedičnu odgovornost za kreiranje javnoga mnijenja. Problematika medijske odgovornosti prisutna je koliko i mediji, no u svijetu prezasićenom informacijama, mediji su ti koji predstavljaju realnost i/ili je prezentiraju na njima odgovarajući način. Etno centristički i senzacionalistički medijski pristup drugim kulturama, uvriježene predrasude i stereotipi, utječu da senzacionalizam i strah dobivaju prednost nad znanjem i tolerancijom, a Katolička crkva se poima kroz afere i krizne trenutke.
atolička crkva, mrežne stranice, hrvatske dnevne novine, migranti, komentari čitatelja, krizna komunikacija
nije evidentirano
engleski
Is the Catholic Church in the Croatian Media an "Institution of Instance"? Media reports in Jutarnji List and Vecernji List in times of crises
nije evidentirano
Catholic Church, Web pages, Croatian daily newspaper, migrants, readers views and comments, communication crises
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-100.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
South Eastern European Journal of Communication
Podaci o skupu
PR DAYS MOSTARIENSIS 2019-Kriza i krizno komuniciranje
predavanje
20.11.2019-22.11.2019
Mostar, Bosna i Hercegovina