Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju (CROSBI ID 271289)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Černja Rajter, Iva ; Galić, Zvonimir ; Kuzman, Ivana ; Šverko, Iva
hrvatski
Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti moguće odrednice i ishode angažiranosti u studiju, odnosno pozitivnoga stanja što ga karakteriziraju energičnost, predanost i zadubljenost u radu. Kao središnju mjeru uzeli smo Utrecht- skalu angažiranosti u studiju. U okviru prvoga istraživačkog problema, u kontekstu Modela radnih zahtjeva i resursa, ispitivali smo odrednice angažiranosti u studiju: temeljne samoevaluacije i sklad interesa pojedinca i studijske okoline (kongruentnost iskazana Iachanovim M-indeksom). U okviru drugoga problema ispitivali smo ulogu angažiranosti u studiju za objašnjenje uspješnosti u studiju. Sudionici istraživanja bili su studenti sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 380). Rezultati su pokazali da kongruentnost i temeljne samoevaluacije predviđaju angažiranost u studiju, pri čemu su temeljne samoevaluacije determinanta svih aspekata angažiranosti u studiju, dok je doprinos kongruentnosti povrh temeljnih samoevaluacija prisutan samo kod predanosti i ukupne angažiranosti. Uspjeh u studiju uspješno se može predvidjeti na temelju spola, dobi, temeljnih samoevaluacija i studentske angažiranosti, no ne i kongruentnosti. Angažiranost u studiju objasnila je dodatni udio uspješnosti u studiju povrh spola, dobi i temeljnih samoevaluacija.
angažiranost u studiju ; kongruentnost ; Model radnih zahtjeva i resursa ; temeljne samoevaluacije ; uspjeh u studiju
nije evidentirano
engleski
Antecedents and Outcomes of Students' Engagement
nije evidentirano
students' engagement, congruence, Job Demands- -Resources Model, core self-evaluations, academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
28 (4)
2019.
607-625
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.28.4.03