Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalne vještine djece predškolske dobi (CROSBI ID 684180)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mihaljević, Silvija ; Kučanda, Zvončica ; Kotrla Topić, Marina Digitalne vještine djece predškolske dobi // Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 65-65

Podaci o odgovornosti

Mihaljević, Silvija ; Kučanda, Zvončica ; Kotrla Topić, Marina

hrvatski

Digitalne vještine djece predškolske dobi

Budući da je digitalna tehnologija u našim životima prisutna u velikoj mjeri te da se njezina prisutnost i dalje povećava, posve je izvjesno da će i djeca koja danas odrastaju živjeti u svijetu saturiranom digitalnim medijima. Stoga ne čudi da su mnogi roditelji zaokupljeni pitanjem razvoja digitalnih vještina vlastite djece, razmišljajući o tome kako će se ona snaći u digitalnom svijetu budućnosti. Digitalna pismenost i pitanje digitalnih vještina djece predškolske dobi nedovoljno su istraženi, no poznato je da roditelji često precjenjuju digitalne vještine vlastite djece, kao i da im ponekad dopuštaju upotrebu digitalnih medija kako ne bi „zaostajali“ za drugom djecom u pogledu digitalnih vještina i znanja ili kako u odrasloj ne bi bili manje konkurentni na tržištu rada. U provedenom istraživanju roditelji (N=97) su na skali od 1 (uopće se ne odnosi) do 4 (U potpunosti se odnosi) procjenjivali koliko se opisi 18 digitalnih vještina odnose na njihovo dijete. Popis digitalnih vještina sastavljen je na temelju ranijih kvalitativnih istraživanja provedenih u Hrvatskoj te na temelju DIGICOMP okvira za procjenu digitalnih vještina (Ferrari, 2012). Rezultati pokazuju kako više od polovine sudionika u dobi od 6 do 7 godina uglavnom posjeduje jednostavnije digitalne vještine te primjerice znaju upaliti i ugasiti računalo ili neki drugi digitalni uređaj, samostalno pokrenuti aplikaciju i zatvoriti je te pokrenuti drugu, znaju pritisnuti križić u kvadratiću kako bi ugasilo prozore koji iskaču s reklamama i oglasima, znaju snimiti fotografiju, pojačati ili smanjiti zvuk te pregledati fotografije u galeriji uređaja. Sudionici se najlošije snalaze s nekim složenijim radnjama. Tako primjerice rjeđe znaju povećati ili smanjiti veličinu ikona tako da ih povlače prstima, samostalno kupiti novu aplikaciju ili igru, samostalno komunicirati s poznatim osobama na daljinu putem Skypea, Vibera i sl., na tabletu ili pametnom telefonu pritisnuti tipku „Home“ i pregledati nedavno korištene aplikacije, napraviti „screen shot“ zaslona uređaja ili pokrenuti nadogradnju softwarea za aplikaciju ili igru koju koristi. Promišljanje o konkretnim digitalnim vještinama djece predškolske dobi te očekivanjima koja u tome pogledu imaju njihovi roditelji kada im omogućuju pristup digitalnim medijima, izuzetno je važno jer kod roditelja može pomoći u razvoju kritičnog stava prema upotrebi digitalnih medija.

digitalni mediji, digitalne vještine, digitalne pismenost, predškolska dob

nije evidentirano

engleski

Digital skills of preschool children

nije evidentirano

digital media, digital skills, sigital literacy, preschool age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-65.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa

Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan

Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-9-4

Podaci o skupu

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"

predavanje

06.11.2019-09.11.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija