Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje? (CROSBI ID 684178)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Perković Kovačević, Marina ; Šakić Velić, Marija Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje? // Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 64-64

Podaci o odgovornosti

Perković Kovačević, Marina ; Šakić Velić, Marija

hrvatski

Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje?

Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost upotrebe digitalnih medija u različite svrhe s različitim zdravstvenim te socio-emocionalnim ishodima. Roditelji (N=97) su uz pomoć skale od 1 (Nikada) do 5 (Vrlo često) procijenili koliko često dijete općenito koristi digitalne medije za specifične aktivnosti: igranje igara ili korištenje aplikacija za zabavu, pretraživanje Interneta vezano uz tematiku koja ga zanima, gledanje TV programa, gledanje YouTube isječaka, slušanje glazbe, stvaranje fotografija, videa, glazbe, posjet društvenim mrežama, komunikaciju s prijateljima i članovima obitelji (Skype, Viber, Whatsupp), igrane edukativnih igara (učenje slova ili brojeva, učenje boja, učenje stranog jezika. Zdravstvene i socio-emocionalne ishode djeteta roditelji su procijenjeni tako što su pomoću skale od 1 (Rijetko ili nikada) do 5 (Gotovo uvijek) procijenili koliko se često određeno stanje ili ponašanje, opisano pomoću 11 izjava odnosi na njihovo dijete. Faktorska analiza odgovora omogućila je formiranje triju skala: Nezadovoljstvo, Frustracija i problemi s pažnjom te Socijalni odnosi. Dodatna čestica odnosila se na procjenu djetetova zdravlja. Rezultati pokazuju kako djeca koja se češće osjećaju bolesno više vremena provode gledajući YouTube isječke, kao i da djeca koja češće iskazuju nezadovoljstvo rjeđe igraju edukativne igre. Izloženost djece u dobi od 6 do 7 godina digitalnim medijima može interferirati s djetetovim socio-emocionalnim i zdravstvenim ishodima. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost prevencije prekomjerne upotrebe digitalnih medija kako bi se smanjila mogućnost pojave socio-emocionalnih i zdravstvenih problem u djece.

zdravlje, socio-emocionalni razvoj, digitalni mediji, predškolska dob

nije evidentirano

engleski

What do prescholers do on-line and how does it affect their health?

nije evidentirano

health, socio-emotional development, digital media, preschool age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

64-64.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa

Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan

Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-9-4

Podaci o skupu

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"

predavanje

06.11.2019-09.11.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Psihologija