Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice (CROSBI ID 271270)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Živković, Ljubica ; Mesić, Željka ; Tomić Maksan, Marina Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 132-141

Podaci o odgovornosti

Živković, Ljubica ; Mesić, Željka ; Tomić Maksan, Marina

hrvatski

Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice

Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji svježe rajčice, razloge konzumacije svježe rajčice, te važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja svježe rajčice. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 potrošača svježe rajčice. Najveći udio ispitanika konzumira svježu rajčicu u sezoni dva do tri puta tjedno, u količinama 0, 5-1 kg tjedno. Ispitanici najčešće kupuju svježu rajčicu u supermarketima i na gradskim tržnicama. Najviše potrošača kupuje rajčicu u rinfuzi, dok samo manji udio kupuje pakiranu rajčicu Glavni razlog za konzumiranje svježe rajčice jest da je svježa rajčica osvježavajuća ljetna salata, te da je zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja svježe rajčice ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu preferiraju intenzivan okus rajčice, s velikim udjelom soka. Od ekstrinzičnih obilježja svježe rajčice za ispitanike su najvažniji tvrdoća ploda i podrijetlo svježe rajčice, a najviše preferiraju tvrdu svježu rajčicu i domaće podrijetlo. Rezultati istraživanja su od velike važnosti za proizvođače svježe rajčice u svrhu planiranja proizvodnje i odabira sorti rajčice koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Također, rezultati pružaju korisne informacije trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

svježa rajčica, potrošači, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja

nije evidentirano

engleski

Consumer purchasing and consumption behaviour for fresh tomato

nije evidentirano

fresh tomato, consumers, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2019.

132-141

objavljeno

1333-2422

Povezanost rada

Ekonomija, Poljoprivreda (agronomija)