Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Traditional terms as a wine quality marker on the market (CROSBI ID 684145)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Alpeza, Ivana ; Brkić, Robert ; Linke, Ivna Traditional terms as a wine quality marker on the market // 15. međunarodni simpozij agronoma. Zbornik radova. Zagreb, 2019. str. 233-234

Podaci o odgovornosti

Alpeza, Ivana ; Brkić, Robert ; Linke, Ivna

hrvatski

Traditional terms as a wine quality marker on the market

Oznake kakvoće hrvatskih vina kvalitetno i vrhunsko utemeljene su na fizikalno kemijskim i senzornim parametrima i ulaskom Hrvatske u EU postale su tzv. tradicionalni izrazi. Deklariranje tradicionalnih izraza na etiketi nije obvezno, ali je i dalje regulirano na vrlo precizan način. Obzirom da su izrazi kvalitetno i vrhunsko dio tradicije deklariranja vina, stare preko pedeset godina, neupitan je interes struke o njihovoj važnosti u deklariranju i izboru vina na tržištu. Hrvatski vinari koriste pravo dragovoljnog označavanja tradicionalnih izraza što posljedično zahtijeva dodatno educiranje potrošača, obzirom na različite načine prezentiranja vina i kakvoće. Cilj ovog istraživanja bio je dobiti informacije o utjecaju deklariranih oznaka na izbor vina, s naglaskom na tradicionalne izraze, te stavove potrošača u odnosu na kakvoću vina i deklariranje. U istraživanju, provedenom online upitnikom, sudjelovalo je preko 250 sudionika, potrošača i proizvođača vina. Provedena je i analiza medija, s ključnim riječima kvalitetno vino i vrhunsko vino. Većina proizvođača zadovoljna je tradicijom i korištenjem tradicionalnih izraza. Čimbenici izbora vina na tržištu rangirani su sukladno socioekonomskoj pripadnosti anketiranih sudionika. Udio anketiranih potrošača koji razumiju deklarirane izraze značajan je, ali su u konačnom izboru ograničeni cijenom vina. Prezentiranje vina kroz medije, tradicionalnim izrazima kvalitetno i vrhunsko, neupitan je izvor dobrobiti za proizvođače. Deklariranje tradicionalnih izraza predstavlja komunikaciju koju potrošači prihvaćaju s povjerenjem.

tradicionalni izrazi, deklariranje, tržište, vino

nije evidentirano

engleski

Tradicionalni izrazi kao čimbenik prepoznatljivosti kakvoće vina na tržištu

nije evidentirano

traditional terms, declaring, market, wine

nije evidentirano

Podaci o prilogu

233-234.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

15. međunarodni simpozij agronoma. Zbornik radova

Zagreb:

Podaci o skupu

54. hrvatski i 14. međunarodni simpozij agronoma

predavanje

12.02.2019-22.02.2019

Vodice, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice