Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost? (CROSBI ID 785672)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Petrić, Mirko
hrvatski
Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?
Unatoč tomu što su turske televizijske serije globalno uspješan izvozni proizvod, tzv. „balkanska pomama za turskim sapunicama“ u medijskom se diskursu često tumači specifičnom, povijesno nastalom „kulturnom bliskošću“ Turske i zemalja jugoistočne Europe. Izlaganje, na predlošku empirijske građe prikupljene u Hrvatskoj, pokušava ocrtati različite sastavnice sklonosti (prvenstveno ženske) publike ovakvim serijama te naznačiti relativnu važnost navodne „kulturne bliskosti“ među njima. Pozornost će se uvodno posvetiti objašnjavanju pojmova „dopustivosti publike“ (engl. audience affordances), „kulturne bliskosti“ (engl. cultural proximity) i „kulturne djeljivosti“ (engl. cultural shareability). Zatim će se prezentirati sekvencijalni nacrt provedenog istraživanja, kojim se – između ostaloga – na metodološkoj razini željela pokazati upotrebljivost i korisnost kvantitativnog pristupa u području kulturne sociologije. Analizirana kvalitativna građa upućuje na znatno kompleksniju sliku razloga uspješnosti turskih sapunica u Hrvatskoj od one koju sugerira postavka o „kulturnoj bliskosti“: pokazuje se, naime, da u toj slici preteže njihova medijska atraktivnost, u kojoj stanovitu ulogu igra i „kulturna udaljenost“ (engl. cultural distance) od u njima prikazanog svijeta. Postoje također naznake da bi učinak prepoznavanja – kao eventualnu sastavnicu „dopustivosti publike“ – valjalo tražiti na dubljim strukturnim razinama.
studije publike, kulturna bliskost, sapunice, Turska, Hrvatska
Rad predstavlja predavanje s raspravom na temelju rezultata kvantitativnog istraživanja u okviru projekta GENMOD (HRZZ-IP-2016-06-6010), trianguliranih s kvalitativnim podacima, a održano je u okviru ciklusa "Sociološki razgovori" Hrvatskog sociološkog društva - podružnica Split, koji su otvoreni široj javnosti.
engleski
Turkish soap operas in Croatia: cultural proximity or media literacy?
nije evidentirano
audience studies, cultural proximity, soap operas, Turkey, Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Hrvatsko sociološko društvo, podružnica u Splitu - Predavanje u okviru ciklusa „Sociološki razgovori"
2019.
nije evidentirano
objavljeno