Trendovi i dinamika vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi - mišljenja učitelja, učenika i roditelja (CROSBI ID 683869)
Prilog sa skupa u zborniku | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brebrić, Zdenka
hrvatski
Trendovi i dinamika vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi - mišljenja učitelja, učenika i roditelja
Cilj ovoga rada je ispitivanje mišljenja učenika, učitelja, roditelja i stručnih suradnika o pojavnosti i trendovima vršnjačkog nasilja i dinamici pojavnosti i trendova kroz desetogodišnje razdoblje za I. osnovnu školu Bjelovar, a za škole iz kojih dolaze stručni suradnici Bjelovarsko- bilogorske županije, dinamiku pojavnosti i učestalost prijavljivanja vršnjačkog nasilja drugim ustanovama. Ovo kvalitativno istraživanje temelji se na konstruktivističkoj i sudjelujućoj paradigmi u dijelu koji se odnosi na analize promišljanja učenika, učitelja, stručnih suradnika i roditelja o tematici vršnjačkog nasilja, a drugi koji se odnosi na objektivnu dinamiku prijavljenog nasilja, istraživao se u okviru postpozitivističke paradigme. Rezultati pokazuju da su mišljenja sudionika različita, ali i jedinstvena u dva bitna segmenata: prijavljivanje nasilja daje rezultate i problem vršnjačkog nasilja nije samo školski, već problem cijele zajednice. Analiza pojavnosti vršnjačkog nasilja u zadnjih 10 godina u I. osnovnoj školi Bjelovar pokazuje trend smanjivanja nasilja što se može dovesti u vezu s pojačanim preventivnim aktivnostima škole, ali i uključivanjem suportivnih ustanova kroz obavijesti i prijave o slučajevima nasilja. Što se tiče analize o prijavljenom vršnjačkom nasilju iz svih osnovnih škola Bjelovarsko - bilogorske županije (BBŽ), Uredu državne uprave BBŽ, čak 80% prijava odnosi se na I. osnovnu školu Bjelovar, a 20% otpada na prijave ostalih 16 škola Županije. Taj rezultat i razlozi očigledne diskrepancije između jedne i svih ostalih škola, može biti motiv za daljnja istraživanja kroz provjeru utjecaja sinergijskog djelovanja škole i ustanova koje joj pružaju podršku u prevenciji nasilja.
Pojavnost nasilja ; Prijavljivanje nasilja ; Škola ; Trend nasilja ; Vršnjačko nasilje
nije evidentirano
engleski
Trends and dynamics of peer violence in elementary schools – opinions of teachers, parents and pupils
nije evidentirano
occurrence of violence ; peer violence ; reporting violence ; school ; trends of violence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
77-95.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Klasnić, Irena
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-68-4
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
predavanje
15.11.2019-17.11.2019
Zagreb, Hrvatska